Höskörden i södra skåne?

HannaZ

Trådstartare
Undrar hur det ser ut inför vintern. Kommer priserna att stiga mycket? Borde man börja fundera på hösilage kanske?

Har hästen inackorderad och minns inte exakt var ägarna brukar köpa från men jag tror att det är nåt stort ställe här nere i sydvästra skåne. Priset låg på 3.50 inkl moms förra året. Superfint hö med väldigt bra värden var det.

Hälsningar Hanna
 
Höskörden ser mkt risig ut vad jag hört här omkring har ingen hittills fått in något torrt hö. Många har ändrat sig som normalt tar hö och tagit hösilage istället, väldigt många är de som fortfarande har vallarna stående ohuggna både bland dem som skall ta in hö och de som skall ta in hösilage. Och många är de som har slagit och kastat då det regnat bort. Vi hade superflyt och har lyckats få in vårt dock mkt mindre skörd än normalt. Så som det ser ut nu så blir det ett katastrof år vilket ju alltid innebär höjda priser om det ens går att få tag på hö.
Hörde av maskinstationen som var och pressade vårt sista idag att folk ringer som tokiga för att få tag på någonstans att köpa så det känns ju inte hellt fel att ha sitt klart för vintern även om delar av skörden ju lät ligga ganska lågt i värden då det ju blev sen skörd.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 181
Senast: Shixle
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 899
Senast: Egonson_
·
Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 335
Senast: KattisL
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 789
Senast: Hoppsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp