Högerklickförbud?

för att man kanske inte vill att vemn som helst skall kunna ta bilder etc från den!
 
Just precis! Även fast man skriver copyright på bilderna så finns det ärthjärnor som snor dom ändå *morrar*
 
Gör inte det. Det hindrar inte att någon tar bilder eller annat i alla fall - allt det gör är att sidan blir tusen gånger mer irriterande att navigera.
 
Håller med! Det är jättelätt att "ta" bilderna ändå (tex genom att välja visa källa el Print scrn) och sidan blir mkt irriterande!
Det bästa knepet är väl att skriva tydligt på bilderna...
 
Om du gör det så kommer jag personligen att stjäla alla dina bilder och skicka dem till alla jag känner!

Okej, kanske inte. Men ha inte högerklicksförbud, det suger!
 
Glöm det där med att försöka skydda dina bilder med höger click osv. Gå in på en sida med sånt skydd, öppna arkiv och välj spara som, 2 sekunder senare har du varenda bild sparad på din dator. Vill nån ha dina bilder så tar han/hon dem oavsett om du har dom tillgängliga på internet. Ta rådet från övriga och håll din sida så ren o fin från jobbiga script. Släng på en nästan genomskinlig logga eller namn kors över bilden om du absolut måste. Gör man det lite snyggt så är det inte ett dugg störande för bilden. :banana:
 
Det funkar ändå inte, å int elösenordskyddat heller för den delen :angel:

Jag har testat många olika saker å fått ner de mesta s.k skyddade bilde rpå min dator, å skulle inget funka, tryck på print screen öppna fotoprogrammet :D

Datan tar ett "foto" på sidan du e inne på sen e de bara å klippa ut å klistra in en ny bild :D
 
Äh, hon får väl ha det om hon vill!
Jag har aldrig besökt hennes sida & tror inte jag kommer göra det heller (speciellt inte om det är högerklicksförbud) så för mig spelar det ingen roll...
 
För det är det mest störande som finns när man är inne på en sida, det åker upp en ruta som man måste stänga ner för man kanske råkade trycka på högerknappen. Använd det "tysta" istället.
 
Detta (gör så man varken kan högerklicka eller markera text/bild):

<script language=JavaScript>
<!--

//Disable right click script III- By Renigade (renigade@mediaone.net)
//For full source code, visit http://www.dynamicdrive.com

var message="";
///////////////////////////////////
function clickIE() {if (document.all) {(message);return false;}}
function clickNS(e) {if
(document.layers||(document.getElementById&&!document.all)) {
if (e.which==2||e.which==3) {(message);return false;}}}
if (document.layers)
{document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=clickNS;}
else{document.onmouseup=clickNS;document.oncontextmenu=clickIE;}

document.oncontextmenu=new Function("return false")
// -->
</script>
<script language="JavaScript1.2">

//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script

function disableselect(e){
return false
}

function reEnable(){
return true
}

//if IE4+
document.onselectstart=new Function ("return false")

//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>
 
Men det är fortfarande lika lätt att komma runt (& lika irriterande för dom som använder sig av högerklickning för att göra saker)...
 
alltså, det är bara att visa källa eller klicka på print screen om man nödvändigtvis vill ha bilderna :smirk:
då blir det bara irriterande utan högerklicket
 
Men de flesta som snor bilder på hästar är nioåringa tjejer som vill ha bilderna till sina internetstall eller vad det heter. Och de förstår inte hur man kommer runt ett sånt script. Så då hjälper det mot det iallafall.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
768
Senast: Lazy Lady
·
Kläder & Bli fin Vart köper ni klänningar om man har önskemål såsom... fickor rymlig hals, gärna v ringning dock ej omlottskärning ej polyester ej...
Svar
6
· Visningar
639
Senast: mamman
·
Kläder & Bli fin Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon...
Svar
19
· Visningar
1 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp