Höanalysfrågor!

_Runaway_

Trådstartare
Var analyserar ni erat hö/silage? Vad kostar det? har förstått att priset är olika beroende på vad för sorts analys man vill a också. Har hört om något som heter Analycen, är det dyrt?
 
Sv: Höanalysfrågor!

Ja, Analycen är dyrare än hjortenslab. Själv har jag använt mig av Analycen bara för att jag inte visste om Hjortens lab förräns nu...och nu är ju hästen uthyrd så då finns ingen anledning för mig att fixa analys. Ska testa Hjorten när hon kommer tillbaka. Det finns mängder av trådar om just analyser samt Analycen och Hjortens lab. Slå på dessa sökord så får du upp mycket.
 
Sv: Höanalysfrågor!

Leta bland gamla trådar, sök på Foder-forumet här så kommer du att hitta en gammal tråd med exakt samma frågeställningar. Då riskerar du inte att missa något inlägg.

Hittills billigast är troligen Hjortens lab, 395 kr exkl. moms för Mj, SmRp, Ca och P (och TS).

Analysen brukar ligga runt 495 kr exkl. moms (det var ett tag sedan jag såg en "normalfaktura" från dem)
 
Sv: Höanalysfrågor!

Okej, tack för svaren.
Har ringt Svenska Hushållningssällskapet idag och beställt av dom.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
953
Senast: Linn-Nora
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 939
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 886
Senast: Roheryn
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 497
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp