Höanalys...

ylvalill

Trådstartare
Ska för första gången själv skicka in höprover för analys (har tidigare år köpt analyserat hö) men vart skickar man det? Vet att AnalyCen gör analyser men det måste väl finnas fler ställen eller? Tänkte vara lite prismedveten för det var ju inte helt gratis med en analys....

Sen undrar jag också hur man skall skicka höet? Efter vad jag ghar förstått så skall man skicka ganska mycket så det går ju inte gärna att stoppa det i ett kuvert och sätta frimärke på...

Hur lång tid tar det innan man får svaret?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 732
Senast: Jamtland
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 597
Senast: Amaranthe
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 170
Senast: Yrsel
·
Foder & Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 414
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp