E

embla

Har bara en fråga ang höengilage. Hur gör ni som köper från storbönder? Hur får ni det kollat om det är bra osv? Våran bonde lämmnar till större delen av oss som har hästar här hos oss. Men det sägs att han inte kan kolla detta, då han tar från så många olika ställen. Finns det något sätt man kan spara lite från vissa balar,och sedan lämmna in eller? :confused:
 
Sv: Hö

Om du menar analysera så kan du göra samlingsprov...Höensilage...hösilage menar du eller ?? Det finns 2 sätt att ta prover från redan inplastade balar. Endera tar du proiv från varje bal som öppnas...proverna fryser du in i frysen tills nästa bal öppnas. Tar längre tid, men ger bäst resultat...Eller så tar du prov från de plastade balarna med höborr och sedan måste du snabbt tejpa igen hålena du gjort...och detta med en spesiell tejp.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: mily
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 589
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 566
Senast: Mia_R
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 062
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp