Hö, Hösilage, Ensilage

S

silverdraken

Har flyttat pollen till ett kollektivstall och ska börja köpa in foder & strö till honom.

Börjar med fodret. Innan har han stått på hö och ensilge(olika stall).
Det verkar enklast att få tag på ensilage men problemet är att vi står i ett litet 4hästarstall som nu är upptaget av st 3hästar varav den ena bara kan äta hö, så jag funderar på om ensilage inte blir för krångligt om det knappt går åt något.

Problem nummer 2 är att vi egentligen inte har tillgång till bil men efter att ha ringt runt lite så verkar det som att det är för dyrt att få det hemkört och funderar nu på att låna en snäll kompis/släkting för att få ner priset.

Sen kommer kanske en dum fråga men vad är skillnaden på hösilage och ensilage?

Vi står vid sthlm, om någon har ett bra foderföretag eller vet var man kan köpa spån till rimligt pris inte för långt bort får ni gärna PM:a.
 
Sv: Hö, Hösilage, Ensilage

Kom på en sak till.
Eftersom jag inte har köpt in foder förr har jag inte brytt mig om att lära mig analysvärden. Vad är bra respektive dåliga värden på ovan nämnda höer?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 213
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 850
Däggdjur För någon vecka sedan kom grannen hem från polisen med en kanin, den var upphittad, inlämnad och alternativet var ett djurhem typ 30mil...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp