bettina

Trådstartare
Tänkte ta en hobbykull på mina kaniner, hanen är isabellfärgad. Vad skulle det bli för färger om honan är schwartsgrannen eller brun sobelsiames?

Det är nog omöjligt att svara på om du inte vet mer bakåt vad föräldrarna bär på. Men vet du inte detta är det ganska oansvarigt att ta kull enligt mig. Kaniner har ju endel genetiska sjukdomar som kan blomma upp när man hobbyavlar (eller avlar utan att ta hänsyn till defekter, vilket jag vet några kaninuppfödare gör, även om det är olagligt enligt djurskyddslagen), om du inte avlar för slakt förstås.

Liknande trådar

Däggdjur Tyckte det var dags för en egen tråd för oss med igelkottar. Nä inte tama inomhus utan vi som värnar om gänget i trädgården. Själv har...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: jemeni
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
525
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 419
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka