K

kurtsmatte

I år ska det bli av! Jag ska göra en analys av grovfodret. Men hur gör jag? Vi har tagit hö från tre olika vallar ska jag blanda ihop en påse eller? kommer ju mixa det till hästarna. Hur gör man? Var ska det skickas och vad kostar det? Tack på förhand

Sv: Höanalys

Var väldigt noga med HUR du tar provet. Rycker du loss tussar riskerar du att inte få med blad etc och då blir inte provet representativt. Har du möjlighet så tycker jag att borrade prover är det bästa.

På Analycen ska man ju fylla i om det är hö eller om det är ensilage, om det legat ett dygn för torkning vad är det då?

vi har också hö från 4 olika vallar, och jag har ingen aning om var de olika "vallarna" ligger.
hur gör man då?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
510
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 401
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: Raderad medlem 148240
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod