J

JennyK

Vi har tagit in hö från samma vallar i fyra-fem år nu utan att gödsla dom någon gång. Ändrar sig värdena på höet från år till år även om man tar in "samma hö" hela tiden? Jag har bara gjort analys en gång, för tre år sedan.

Sv: Höanalys

Höets värde är olika varje år, det skiljer även mellan åkrar bredvid varandra samma år. För att få en bra analys ska man hellst ta prover från flera olika lägdor för att få ett rättvist resultat. Sen beror det på markens värden på kalk, fosfor mm. Har det regnat, torrt mm.
Kolla in denna sida, kanon:
http://hippocampus.slu.se/hastens_foder/vaxande_hast/index.cfm?Call=foder
Hälsningar från en som ej har analyserat men ger fri tillgång :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 013
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
583
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 045
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar