D

denjo

Dum fråga kanske, men hur går man tillväga om man vill göra en höanalys? Vilka kan göra den, och vad kostar det? :)

Här är de prisuppgifter jag fick i höstas när jag kollade med nedanstånede företag. Priserna avser analys av hö, inklusive mineraler, billigare att bara kolla energi och protein.

Analycen 605 kr inkl moms
Svenska foder 590 kr inkl moms (dock ej mg-koll)
Hjortens lab 494 inkl moms

sök på deras namn på nätet så hittar du deras hemsidor med adresser och telefonnummer och bipacksedlar.

Jag klippte representativt höprov i småbitar, klippet skulle bli ca en liter. Lade det i en liten plastpåse som jag lade tillsammans med bipacksedel i ett vadderat kuvert och skickade in.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama