Nej, det gör jag inte men jag får ju skylla mig själv. :smirk:
Sedan förstår inte jag varför vi som tycker grovfoderanalyser och foderstater är viktiga ska behöva stå till svars för det hela tiden. Varför måste det ifrågasättas.
Det är ju inte en gång jag har fått höra att "jag har minsann haft hästar i 20 år och det har aaaaalllllddrrriggg varit några som helst problem, mina hästar har aaaallllltttiiidddd sett helt perfekta ut och har allllldddrrrriigg varit sjuka". Puh, jag blir så trött på det.
Ärligt talat så skiter jag i om folk gör foderstat med hjälp av grovfoderanalys eller inte, men jag är trött på att behöva försvara mitt val hela tiden och då kokar mitt humör lätt över när jag läser ett sådant här inlägg. Varför ens ställa en sådan fråga på det här forumet om man inte vill provocera fram ett liknande svar? Tyvärr måste jag säga att provokationen funkade på mig, jag har väldigt kort stubin.
Egentligen borde jag ha skakat på huvudet och ignorerat hela inlägget. Men, men det är lätt att vara efterklok.
Men jag måste säga att jag tycker att resonemanget är konstigt när man tycker höanalys och foderstater är onödigt, och sedan tar på hästen skydd i förebyggande syfte för att hästen eventuellt, kanske, möjligtvis kan tänkas sparka sig själv på benet. Har sett exempel på detta.
Jag gör personligen tvärtom, jag har foderstat med grovfoderanalys och rider istället utan skydd.
mvh Jessica