J
johannab66
Jag undrar om ni brukar lägga hö inne i buren eller bara i höhäcken??Jag brukar ge mina marsvin både och, men är det farligt för dem med höet som de inte äter upp?Blir det inte äckligt av kiss och så???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så har inte jag vågat haft mitt hö sedan ett marsvin fastnade och höll på att strypas. Då byter jag hellre hö ofta än att riskerar att något sådant ska hända igen.Stollan skrev:Om inte hö häcken går ända ner till burgolvet hamnar höet i en rikting som gör att marsvin får en onormal ätställning med huvudet = tänderna slipas inte rätt speciellt då kindtänderna vilket i sin tur kan ge bettfel och därför är höhäck inte bra förutom att skadrisken kan öka.
Själv har jag mitt hö i knytten som sätts ihop med resårband.
Marsvinen står på dom, dom ligger under dom och ligger brevid dom.
Spill blir inte speciellt stor heller, höet är fräschare längre och knytten är mer eller mindre nödvändigt om man vill hålla långhåren i päls.
Det var så jag upptäckte från början hur praktiskt det var.
Jag använde gummiband och de fick bara lite hö. Vet inte hur hon hade lyckats snott in sig så, har aldrig varit med om det innan det eller efter det. Otäckt var det. Jag fortsätter att ha höet på burgolvet, det går åt lite extra men då är det så.Stollan skrev:Vad knöt du ihop dom knytterna med, vilken längd hade det du knöt ihop med och med hur stor mängd hö i varje knytte?
Jag ställer också ut mina långhår!Stollan skrev:Föder upp och hålla i päls är ju inte riktigt samma sak
Jag sa "hålla i päls" = inte klippa utan rulla för att kunna ställa ut i rasklass och ha det så i en 10-11 månader då pälsen börjar bli för sliten.
Haha, skulle mina marsvin aldrig låta vara ifred . De skulle garanterat smaka och äta upp bandet, de äter på allt (mattan, plast, papper mm.)Själv har jag mitt hö i knytten som sätts ihop med resårband
Skriker mitt i natten?Stollan skrev:Mina är icke rumsrena istället och anser att hö äter man uppe ifrån och ligger mitt på (mysigt) och pinkar där dom ligger
Att tro att dom skulle kunna tänka sig att ialla fall några timmar ha höet liiiite fluffig är som att be dom sticka strumpor.
Fast jag föredrar det framför vissa som har marsvin som skriker mitt i natten måste jag erkänna
Jag har 20-talet marsvin här därav hälften i mitt sovrum, inte sjutton skriker de på natten. Borde höra det i så fall!hemlig skrev:Säger detsamma! Skriker på natten?
Vem har såna marsvin??
När jag nattar mina tjejer lägger jag en filt över buren så det blir mörkt (alltid samma filt även om vi är borta, då känner de sig trygga). Sen är de tysta på natten (om de inte nån sällsynt gång piper på varandra). På morgonen däremot, när de hör att jag vaknar, sätter de igång och säger så smått att de vill ha frukost - dvs. äpplen.