hö silage /hö

Kansi bansi

Trådstartare
hej nu har höet tagit slut och vi har köpt hem hö silage i stället, för vår hö leverantör har slut på hö.
Mitt haflinger sto tycker inte att silaget är någon höjdare precis.
Hon äter med avsmak. vi har 1 bal hö kvar så vi blandar ut höet med silaget. o sen ska vi börja ge dom bara silage.
Tror ni hon vänjer sig vid att äta silage sen?
vad kan man göra för att hon ska gilla det?

Sv: hö silage /hö

Luktar silaget konstigt/illa? Vissa hästar äter helt enkelt inte dåligt foder, och just silage kan var lite knepigt att känna om det luktar fräscht för en ovan.

mvh Jessica

jag tror inte att det är något fel på den men den är väldigt blöt.
(tång aktig)
men den andra ponnyn äter det utan problem

jag tror inte att det är något fel på den men den är väldigt blöt.
(tång aktig)
men den andra ponnyn äter det utan problem

Bara för att en häst äter av grovfodret betyder det ingenting ur hygiensynpunkt. Det säger egentligen bara att hästarna är olika kräsna. Men att de inte äter behöver iofs inte betyda att det är dåligt heller.

Prova att blanda med halm... det ger ju lite mer torrsubstans om det är det som stör hästen.

mvh Jessica

En del hästar gillar inte hösilage alls och andra älskar det. Du får ge henne lite tid och se om hon vänjer sig vid det.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka