L
Love_Maya
Kan man lägga höet ute under natten ? Eller "förstörs" det?
Bara undrar vad som händer med det
Kram
Bara undrar vad som händer med det
Kram
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svarar till alla här
bettysmatte; En i stallet sa det när jag hade lagt ut 1 höbal bredvid hagen (höbalen ligger på gräset) så jag skulle slippa åka till stallet först, hämta höbalen & cykla / gå ner med i hagen (dem går rätt långt ifrån stallet) eftersom att jag tycker det är smidigast Jag bara undrade eftersom dem sa "höet förstörs om det ligger ute" . Men jag ville bara veta om dem hade rätt el. fel
Athos; Som innan går dem i en hage långt bort nu & jag läger ut 1 höbal vid sidan om hagen (på gräs, så den blir inte geggig ) under bara 1 natt & sen får dem den på morgonen & jag har gjort så nån gång innan & dem har ätit höet med stort nöje Så det borde väl inte vara några problem att lägga ut det en natt? Sen är den ena hästen lite känslig mot damm eller hö som inte är vattnat & då är det väl nästan bra om det ligget ute 1 natt & får bli lite fuktigt (inte utav regn utan av fukt)?
Álin; Lägger ut 1 bale bredvid hagen så dem kan få det på morgonen eftersom hästarna går längre från stallet än var dem gör på vintrarna & då är det bara att cykla till hagen & lägga in höet, sen hem igen hihi.
åke; Jag skulle också vilja ha rundbalar men får inte ha det för stallet så det får bli hö. Men nu får vi alla fall ta hur mycket hö vi vill för 1355:- (stallet betala hälften) haha. Så vi har kommit överens, men rundbalar är såklart smidigast som du säger !
Kram
Vi lägger ut höet på kvällen innan, dock ligger vårat hö i stora säckar (typ postsäckar som andas lite). Skulle nog inte låta det ligga direkt på marken.