Hö? Ensilage? Hösilage? Hjälp!

josefinefreed

Trådstartare
Hur ska man kunna ha en häst som går i ensamen i hagen, få fri tillgång till grovfoder om ensilage/hösilage så snabbt blir dåligt?

Någon som kan hjälpa här...? :/

Sv: Hö? Ensilage? Hösilage? Hjälp!

japp, små balar e kanon:). De har ja till min häst när han kommer hem från betet ibland, perfekt... dom hinner inte bli dåliga:bump:

Annars så har man en fmindre foderhäck som man fyller på med lagom mängd efter hand.

Är det bara din häst i stallet?
annars kan ni dela på hösilage- vintertid.
Det blir nog ganska svårt att kunna köpa hö på vårkanten- iom att många inte har fått in sina höskördar.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 102
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
639
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Vår ena häst är lite fet så han har fått en betesreducerare. Han har uträknad foderstat och stod i vintras på 10kg av detta hösilage...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 029
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka