hö analys -vad ska man välja

_jeanette

Trådstartare
ja här sitter jag. ska skicka in min första egna hö analys och vet ingenting=) ne så farligt är det väl inte men vilket ska jag välja. det är alltså hö jag ska analysera

protein och energi förstår jag att jag ska ha, även mineraler i komb, men sen finns ju även mögel och bakterier och vatten aktivitet.. jag vet inte vad det är. väljer man hö och halm på mögel och bakterier ingår vattenaktivitet.. ska ja kryssa i alla 3 eller??

tacksam för svar..

Sv: hö analys -vad ska man välja

Mögel/bakterier är hygienisk analys. Kan vara bra att ha, men ska du bara veta näringen behöver du inte ta den.

Hygienanalys har jag bara gjort i de fall jag misstänkt att fodret är dåligt (stått installad och stallägarne propsat på att fodret är OK, vi ansett att det är dåligt).

jag tog alla alternativen iaf, bättre att vara på den säkra sidan. det ser Ok ut o dom äter det men ja, nu får ja ju veta med all säkerhet=)

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
559
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 738
Senast: Krålus
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 572
Senast: Habina
·
Hästvård Kanske redan finns en tråd av detta men provar skapa en ny ändå. Min unghäst (4 år) som jag haft i 2 år har återkommande förstoppning...
2
Svar
26
· Visningar
3 203
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II