Hmmmmmmmm...

TheWickedWitch

Trådstartare
Just nu äter hästarna bara hö ute i hagen, men snart kommer ju rundbalssäsongen, och då har de ju fri tillgång, hur sjutton räknar man då !?! Jag har ju ingen aning hur mycket de hinner tugga i sig på en dag ! Och så äter de ju hö inne ändå... *sliter mitt hår* :crazy:

ingen aning,men det andra du skall ha är ju mycke mer mettande,så jag har fått höre att dom äten halva mengden ut av det som dóm äter av vanligt torrhö

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
637
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.