A
Annisangel
Min favorithäst som jag rider på ridskola har lite lustiga ideer så nu undrar jag hur jag får honom rätt med en gång när jag börjar lektionen... Hmmm, kan förklara mera ingående! Han liksom haltar när han travar och då har jag fått instruktion att låta honom gå fram ordentligt och driva på samtidigt som jag håller emot lite granna, men vill ju inte att det ska bli en dragkamp för då tycker ju varken hästen eller jag att det blir bra! Han är frisk ska tilläggas!
Han går bättre om jag pysslar med annat under traven t ex volter men halvhalter bryr han sig inte om i det läget... Men han gillar att jag liksom leker med bettet i munnen på honom och inte håller emot så hårt. Ska jag driva på mera och vara mer mjukt kramande i handen månne???
Vill kunna förstå vad jag gör och hur en häst kan verka halta när han travar... Till saken hör att vi är ganska många i ridgruppen så läraren har inte så mycket kvalitetstid med var och en, därför frågar jag här...
Han är världens underbaraste lilla häst by the way!!
Han går bättre om jag pysslar med annat under traven t ex volter men halvhalter bryr han sig inte om i det läget... Men han gillar att jag liksom leker med bettet i munnen på honom och inte håller emot så hårt. Ska jag driva på mera och vara mer mjukt kramande i handen månne???
Vill kunna förstå vad jag gör och hur en häst kan verka halta när han travar... Till saken hör att vi är ganska många i ridgruppen så läraren har inte så mycket kvalitetstid med var och en, därför frågar jag här...
Han är världens underbaraste lilla häst by the way!!