hmm behöver bara beklaga mig lite...

Nominous

Trådstartare
jaa vad ska jag säga?? ska man gråta eller skratta åt dem små finurliga jävlarna?? :devil:

idag när jag kom hem efetr att ha pluggat så möter jag två hundar med väv i munnen (alltså väven som sitter på väggen i vanliga fall som man målar på). :eek: god damn... dom jävlarna har rivit bort väven på ena väggen.. jag som ska besikta av mitt nyrenoverade rum om två veckor..:crazy:
man kan ju undra vad fasen som tagit åt dem iadg. dom har aldrig rört nåt innan.. :confused:

nån som har en "rolig" berättelse om er hund som har förstört nåt värdefullt eller nåt som är jobbigt att fixa?? :D

Sv: hmm behöver bara beklaga mig lite...

jao, när min hund var valp och var ensam hemma en halvtimme-45 min så hade han skoj, han hade gått in i badrummet, hämtat en toarulle, tagit upp den i sängen och gjort confetti.. sen hämtade han en rulle till och var nästan klar med den när vi kom hem.. det var ett 80 cm högt berg av toarulleconfetti i mamma och pappas säng och en kanonglad hund :crazy:

man hittade bitar av toapapper i sängen flera veckor efter händelsen.. :p

men det där med tapeterna känner jag igen också, dock var det inte hunden utan marsvinet som fick tag i tapetskarvarna nere vid listerna, tog tag och drog utåt *rriiiitssshhh* så var det en meterlång remsa riven av tapeten.. och remsan åkte in i marsvinet :crazy: så vid varje skarv var det en uppånervänd istapp vid.. såg skoj ut men vi skulle tapetsera om några mån senare och det var lortiga tapeter ändå..
marsvinet dog inte av det, hon levde 3 år efter tapetdieten..

jao, när min hund var valp och var ensam hemma en halvtimme-45 min så hade han skoj, han hade gått in i badrummet, hämtat en toarulle, tagit upp den i sängen och gjort confetti.. sen hämtade han en rulle till och var nästan klar med den när vi kom hem.. det var ett 80 cm högt berg av toarulleconfetti i mamma och pappas säng och en kanonglad hund

man hittade bitar av toapapper i sängen flera veckor efter händelsen..
:rofl::rofl: naaaw vad gulligt!!! :D då kan man ju bara skratta åt trollen, och framföralllt när dom tycker dom e så jäkla duktiga och "skryter" över det dom lyckats åstadkomma!! haha.. toapapper är ju som inget man blir less över.. de e ju som inte så dyrta tt köpa nytt..

kom på en dak som min amstaff gjorde för några veckor sen :rofl::rofl::rofl: fan jag höll på dö av skratt..
min kille sitter i vardagsrummet och spelar tvspel och är innne i världens grej på ett typ krigsspel och han har aldrig kommit så långt på dehär spelet (kan tillägga att han är vääärldens dåligaste förlorare - typ slår sönder tv...) och han e skitnöjd - helt jäkla lyrisk.
han sitter typ 2,5m framför tv och mellan han och tv går ju en sladd från dosan. då går hunden rakt fram och bara biter av sladden i ett nafs.. :rofl:
de roliga var att han dog i spelet då för dom sköt ihjäl han och han kunde ju inte försvara sig då han inte hade nån dosa.. GAME OVER.

fan ja trodde jag skulle dööö.. jag låg på golvet och bara asgarva och han stod och skrev som en galning.:D

Ja jag skrattade lagom när jag upptäckte att min lilla valp hade slutat tugga på sitt tuggben och i stället flisat sönder hela strom kabeln till min lapptopp samt makens gitarrsladdar. Detta gjorde hon vid mina fötter medans jag surfade på nätet och tyckte att hon var ovanligt snäll....

Tog ju ett tag innan jag märkte det då det finns batteri i datorn och det var när det tog slut som jag blev lite fundersam. Datorn var ju in kopplad?? Man kan ju vara glad ändå att hon inte blev en grillad vovve i alla fall...

Min labradorkorsning som jag hade för många år sedan hittade frigolit när hon var ensam hemma. De bitarna hade hon förvandlat till mikrobitar och de låg jäklar i mig i varenda liten hörna av huset :eek:

Kan tala om att eländena dessutom blir rätt statiska och fastnar i allt :cool:

Vovvan bajsade sedan frigolitbitar några dagar :p

usch de hade kunnat sluta illa!!! :crazy:
tur att de gick bra. men fan va less man blir!

Jag har! Och det hände för bara 2 h sen!:devil:

Min hund har aldrig haft nån tendens att bita på någonting som han inte FÅR bita på, dvs hans leksaker osv. Idag fick han sitta ensam i bilen en stund, och när jag kommer tillbaka får jag inte upp bildörren.. provar och provar, men den är fast. Öppnar på förardörren, och ser till min stora förvåning att min hund har gjort om hela j*vla bilen invändigt.. Han har altså ÄTIT upp våran bildörr invändigt.. Nu går den inte stänga, utan den glider bara upp igen. Fick knyta fast dörren när jag skulle åka hem.. Dörren är bara i småmolekyler!!!:devil:

Ändå sitter han och ser så snäll och nöjd ut när jag kommer och ska hämta honom.. "Ja, altså.... det var ett monster som var här, det var inte jag som gjort det där"..

Det värsta är att bilen ska säljas och ligger ute på annons..:rofl:

Det värsta är att bilen ska säljas och ligger ute på annons..:rofl:
:eek: det går att pruta på den va?? :D vad var de för bil? värdefull??

min förra hund käkade upp instrumentbrädan och fläktgallren på min bil. måttligt glad var jag.. :crazy:

Ja jag skrattade lagom när jag upptäckte att min lilla valp hade slutat tugga på sitt tuggben och i stället flisat sönder hela strom kabeln till min lapptopp samt makens gitarrsladdar. Detta gjorde hon vid mina fötter medans jag surfade på nätet och tyckte att hon var ovanligt snäll....

Tog ju ett tag innan jag märkte det då det finns batteri i datorn och det var när det tog slut som jag blev lite fundersam. Datorn var ju in kopplad?? Man kan ju vara glad ändå att hon inte blev en grillad vovve i alla fall...

Datorsladden har mina också tuggat av,plus sladdar till klockradion,högtalarna,dammsugaren och en skarvsladd.Lite hallvägg har också gått åt för att inte tala om mattor.Det ser ut som om jag har mal i jätteformat i det här huset.Det räcker med att jag vänder ryggen till så hittar de på bus..trots ben och annat men de är unga och så fick jag en anledning att förnya hemmet lite...:D

Ja jag var måttligt lycklig när jag insåg att valpen hade tuggat sönder min ena hörapparat:eek:

Som tur var så hade han inte svalt den så vi slapp veterinär besök, men det tuggandet kostade matte 1600 kr:crazy:

Pappan till min yngsta hund han hatar dammsugare så han ställer sig och pissar på alla dammsugare de har. Så när de dammsuger så börjar det lukta hundkiss i hela huset.

Min kära DP och har också gjort konfetti av toapapper när hon var liten. :devil:
Man inser verkligen hur mycket papper det är på en rulle när den är sönderdelad i molekyler. :rofl:

Ett annat bra bus var väl när hon släpat upp ett vedträ i min säng och flisat sönder det under täcket. En lagomt rolig upptäckt när man ska gå och lägga sig på kvällen. :angel:

För någon vecka sedan slaktade hon ett fårskinn här hemma. Fortfarande hittar vi ulltussar överallt, har vi tvättat kläder kan vi räkna med att man hittar ulltussar i maskinen, dom finns i garderoberna och i sängen. Jag blir tokig. Det känns som att jag städat fårskinn i flera veckor nu. :devil:
Men då hade hon varit väldigt noggrann i sitt arbete och noppat lös precis all päls från fårskinnet. :angel:

När en av mina hundar var valp tog hon en stor tugga av mammas nya skinnsoffa:crazy:

I min förra lägenhet var det plastmattegolv. Jag satt vid datorn med ryggen mot hunden som jag trodde låg och bet på ett ben eller leksak. när jag efter en stund går och kollar så är det mattan han ätit på.. ett fint hål vart resultatet.
Efter det fick jag kleta tabasco runt hålet för att han inte skulle fortsätta. Han provade en gång, sen gick han omvägar runt hålet och bara sneglade :angel: Tur nog fick jag aldrig någon räkning för omläggning av golv, när jag flyttade.

Jag vet inte om jag skrivit om Eyas bravad i någon annan tråd.. Så fall kommer det igen här :)

För nån månad sedan släppte jag ut hundarna via uteplatsen så dom ficks springa till skogen och göra sina behov medans jag stod i dörren och tittade.
Jag ropade in dom och dom kom som vanligt i full fart...
Jag lägger mej framför tvn och kommer på efter ca 20 min att det nästan är lite oroväckande lugnt i lägenheten...
Midas ligger vid mina fötter så jag ropar på Eya, men ingen hund kommer..
Går in i sovrummet och ser att hon ligger i sängen och tuggar på något, och gissa vad?!?!
Hon har tagit med sej en stor del av en fågel in från skogen- fågel av modell STOR :eek:
Den ligger hon och smaskar och slaskar på i sängen- hade jättetrevligt :eek::o:devil:
Låg fjädrar, senor, benbitar och slem överallt...

Var bara att borsta hennes mun med såpa, lägga alla sängkläder i blöt (tills morgonen då jag bokade tvättstugan)+ tvätta ena bäddmadrassen i badkaret :crazy:

ÄCKLIGA ÄCKLIGA HUND!!!

Sen har hon demolerat ett antal pappersrullar, några kablar, en soffkudde, flera blommor, gnagt sej igenom en trägrind..
Hon har alltid haft en förkärlek för smink, hon har tuggat upp mascaror, ögonskuggor, kajalpennor och några lypsyl :mad:

Mina hundar är väldigt glada i SKOR.
Och lycklig blev jag när jag kom hem efter 30 besök i mataffären öppnar dörren går in och ser att bådda hundarna är borta.'

Ropar på dem men ingen kommer då ser jag när jag går in i hallen att ikis ligger under köksbordet VÄGRAR gå fram till mig under trappan sedan ligger oscar och små viftar på svansen med öronen bakot och säger*mamma mamma de vaa absolut inte jag* hmm..
Går ut i vardagsrummet och får se 3 skor ligga i flisor sulorna är av dom har tagit mina foppa toffler som jag bara har till jobb mina bästa jobbar skor EVER..kosta bara 500 kr ..sen har dom tagit mina gympa skor anntar att dom oxå lukta gott + mina nya pumps TACK!!
Inte nog med deta dom har lämnat EN SKO AV VARJE snällt va...
De blev inte billigt men man vet i allfall när dom har gjort fel för då kommer dom inte när man öppnar som när dom tog i sönder all post när vi bode i lägenheten SKIT kul tyckte hundarna när posten kom flyggande genom dörren..
Fick ringa runt till alla ställen och be om nya räkningar och hur många gånger har inte dom hört utsäker som *hunden åt upp dem*

Suck...
Nä sko hyllor från IKEA där man sätter in skorna och sjuter in dem så att inga skor syns bara ETT SKÅP SNYGGT..inga skor...

:bump:Men jag Älskar dom ändå:bump:

Abbe hade som sport att tugga sönder min mammas skor när han var valp/unghund. Det var bara hennes skor han åt på, alla andra var oskadda. :)

Sedan när han blev lite äldre åt han upp min fars mobiltelefon. Mobilen hade pappa fått ihopplockad från tre trasiga telefoner hos en telefonförsäljare då den modellen inte tillverkades längre. Gissa om Abbe var billig den dagen... :p

Han har slutat med det sen han blev lite äldre och förståndigare dock. Numera är det mest tuggben och katten han tuggar på.

:eek: hur fasen lyckades du undkomma det?? låg du med besiktingsmannen eller?? :angel:

:D:D

Nope :angel:
haha, nej.. antagligen så hade jag sån tur att golvet va såpass gamalt att de stod för det.. fast iof så sa de även att jag skulle få betala de nya tapeterna i nya lägenheten (de tyckte inte att alla behövde bytas, men det tyckte vi då vi inte ville ha tapeter med medaljonger :p ) men vi fick ingen räkning på de heller.. :D

Liknande trådar

T
  • Låst
Övr. Barn När jag har suttit i 10 minuter vid datorn så kommer mor. Säger att jag bara sitter vid datorn och att jag itne har nåt liv. Att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 013
Senast: hotmamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka