Hm. Vet inte hur jag ska göra

T

Tican

Jag vet itne alls hur jag ska göra. såhär är det.

min ena häst såldes nyligen, vilket gör att vi letar efter en shettis istället som sällskap och till min lillasyster. hästen kommer vara till hälften min, jag kommer mocka ungefär varannan dag, och fodra, in o utsläpp o så, och köra när jag har lust.

två av mina kaniner dog (taxjäveln.) och en rymde lika nyligen, så min återstående kanin är också ensam.

jag vill jättejättegärna ha fåglar, (två nymfar) och det tänkte jag skaffa i slutet på juni/juli.

också har jag en liten dvärghamster.

= 1,5 hästar
2 fåglar
1 hamster
2 kaniner

jag börjar åttan nästa år, men jag har lätt för mig i skolan. ganska nyligen hade jag 2 hästar, 3 kaniner, 1 hamster, och det funkade absolut. skulle detta fungera? inklusive hoppträning/tävling nån gång i veckan, städning (uteburar, behövs inte så ofta..), matning med kaninerna. ridning, fodring, mockning (i vinter/höst..), osv med hästarna. städning, matning åt fåglarna. matning åt hamstern (ytterst renlig liten tjej, så städningen räknas knappast.. :p).

Orkar Man Utan Att Något Djur Blir Försummat???

haha, svammelsvammel, men ändå.

Tänk på att det inte bara är städning och matning åt djuren det gäller. De behöver kärlek också och fåglar (även andra djur) måste man umgås med samt leka med VARJE dag.

JAG skulle varken orka med eller hinna med så mkt djur. Tänk på att om du köper ett djur så binder du dig för framtiden också, nymfer kan bli över 30år gammla. Ingen kan ju planera i 30år men nian brukar vara ganska tuff samt gymnasiet, då kanske du får mindre tid för djuren.

Själv har jag en kanin och är på väg att skaffa en papegoja, det räcker utmärkt och jag kommer att hinna ta hand om båda ordentligt. Skulle inte skaffa ytterligare djur då jag tror att jag inte skulle ha tid med dem...

håller med..
jag har en katt och e i stallet fem dar i veckan(ska börja första ring till hösten)
det är bättre att ha lite mindre djur och känna att man kan ösa kärlek över dom än att man har massvis och bara e stressad...
8-an e inte så farlig(på min skola nu alltså) men nian e värre.. och varför ha så många djur?

Jo, jag vet. De djur jag har nu håller jag på med varje dag, hamstern brukar få sitta på axeln i nån timme å så. (:love:) Och så bor jag väldigt ödsligt, så jag träffar nästan aldrig kompisar efter skolan och gör inte så mycket.

Kanin MÅSTE jag skaffa, helt klart. Min lilla Morot är jättedeppig. :(

Nu är ju hästar aningen mer krävande än råttor :angel: men iaf.
Har åtta råttor, varav en är ensam för tillfället (=mycket tid som krävs), en är dräktig så ungarna ska det pysslas extra med sen och just nu får hon extra mycket motion så jag är säker på att hon har fått tillräckligt när hon sen ska föda, en är en fegis som kräver mycket tid för att ens våga lukta på mina händer... Och hanarna är uppdelade i två flockar pga att de inte accepterar varandra (eller ja, Rex accepterar ingen annan är Reno) och honorna i två flockar pga Lolitas dräktighet (vill inte stressa henne med att föra in ny råtta i flocken förrän ungarna har kommit). Är alltså fyra flockar, varav tre råttor ska ha extra uppmärksamhet. Det kräver väldigt mycket tid just nu, har typ ingen tid för mig själv. Det går, men det är nätt och jämnt, och det är ändå sommarlov just nu... Haha virrigt :crazy:

Tänk efter väldigt noga så du fattar rätt beslut och ta kaninen och hästen först och främst - skaffa fler sen om du känner att du har tiden som krävs. Det är ju ändå de som behöver sällskapet så de får komma i första hand tycker jag :)

Det är bara du själv som kan känna hur mycket du orkar med. Man kan lägga 24 timmar om dygnet på sina djur, men då blir man nog en särling...
Jag har färre (2) och kan ge dem mycket tid. Men en kaninkompis tycker jag är bra! Börja med det, och vänta med fåglarna till i höst, kan det vara en idè?

jaa, både kaninen och hästen är det ju riktigt synd om. har kollat runt lite på nätet, och hittar inga kullar inom kort som verkar lämpliga. kan man köpa från djuraffär..? :confused:

Zebra: gud, jag blir ju sugen på å skaffa råttor. :o

Bättre att köpa från uppfödare, men jag vet inte om det är lika stort nej till zookaniner som med zooråttor :)

Hehe om du har tid sen har jag en kull på gång här hemma *hinthint* ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
S
Övr. Djur Jag ska bli sambos och vi har nyligen flyttat in i en lägenhet. Känns dock lite tomt utan djur då jag är van att ha både katter hundar...
2
Svar
36
· Visningar
2 835
Senast: Modig_Korn
·
M
Hästmänniskan Hoppas det blir rätt nu, Ska försöka fatta det kort så det går att förstå:angel: Går i 9:an nu. Har 2 egna hästar, mamma har en häst...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: chira
·
E
Träning köpte ett sto för 2 månader sedan då allt kändes jätte bra men nu har hon ju kommit på att man kan börja testa mig lite o det har jag...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: emmaolsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama