Hm, en liten undran!

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pinsamtpinsamt

Jag förstår att det är olika.
Men när ungefär är det magen börjar synas?


MVH
 
Sv: Hm, en liten undran!

På mig syntes det en liten bula i vecka 8 men det var ju ingen som skulle tro att jag var gravid om man inte visste hur jag såg ut innan utan kläder. Sen växte jag ganska fort och fick börja använda mammakläder ganska tidigt.
 
Sv: Hm, en liten undran!

Nu har jag aldrig varit gravid, men det jag hört är runt 3-4 månader? Sen tror jag rent teoretiskt att smala personer syns det tidigare på än de som redan har lite mage.

Men detta är bara vad jag tror:D lämnar över de mer exakta svaren till delen av buke som varit/är gravida :p
 
Sv: Hm, en liten undran!

På mig syntes det runt vecka 18 med kläderna på. Utan kläder, vecka 14 kanske?
 
Sv: Hm, en liten undran!

På mig syntes det runt v 12 men man kunde fortfarande tro att jag bara hade gått upp i vikt. Runt v 16 var det ingen tvekan om att jag var gravid.
 
Sv: Hm, en liten undran!

På mig syntes inget förrän jag kom in i 5:e månaden. Då fick jag en liten liten utbuktning på magen. När jag kom in i 6:e månaden hade kroppen börjat samla på sig en massa vatten så jag fick problem med svullna händer och fötter och det var då magen började växa också.

Jag jobbade fram till dagen innan jag födde och började jobba igen fem dagar efter förlossningen och jag hade faktiskt kunder som påstod att de inte hade sett att jag var gravid ens. De trodde bara att jag gått upp i vikt:o
 
Sv: Hm, en liten undran!

Jag gick upp 5 kilo så fort testet visade positivt.. :angel: :D
På mig syntes det i 4:e månaden ungefär.
 
Sv: Hm, en liten undran!

Kommer inte ihåg när det syntes första gången.
Andra gången brukar det synas tidigare.
Tror jag själv såg en skillnad i ca. v.14-15.
Andra såg i v.20-22.

De som tycker att magen putar i samma veva som man testar positivt har nog bara uppsvälld mage. Det kan omöjligt vara "bebismagen" man ser så tidigt.

Min mage blev rätt uppsvälld vissa tider på dygnet och jag tyckte jag såg gravid ut, men fostret var då bara några millimeter stort.
 
Sv: Hm, en liten undran!

Jag har 11 veckor fullt snart och ännu syns ingenting. Kanske mot vecka 20....jag är lång med lång rygg så det finns bra rum för bebisen...när jag skulle föda sonen och kom in på BB kände läkaren på magen och konstaterade att ungen nog är ordentligt under 3 kg...men han var 3,5! :D
 
Sv: Hm, en liten undran!

Då jag väntade mina tvillingar så syntes det redan i vecka 10/11.

Runt v. 35 såg jag inte mina knän då jag satt ner.
 
Sv: Hm, en liten undran!

utan kläder så i femte månaden, med kläder i sjunde:D
 
Sv: Hm, en liten undran!

Utan kläder var det lite svårt att veta om man inbillade sig eller inte men jag skulle gissa på kanske 10:e veckan. Med kläder ungefär i 14:e veckan men det förstärktes även av att jag gick över till mammakläder då.
 
Sv: Hm, en liten undran!

Mustasukka skrev:
De som tycker att magen putar i samma veva som man testar positivt har nog bara uppsvälld mage. Det kan omöjligt vara "bebismagen" man ser så tidigt.

Jag är inte gravid och har aldrig varit det (fast försöker), om jag inte visste att jag INTE var gravid så skulle jag lätt tro det genom att titta på min mage. Den putar rejält och har gjort det den senaste månaden och tyvärr har det bara att göra med ökat födointag och minskad motion de senaste månaderna (jag är väldigt smal annars så det syns väldigt tydligt). Hade jag varit gravid hade jag tolkat det som att det berodde på det!
 
Sv: Hm, en liten undran!

yodi skrev:
utan kläder så i femte månaden, med kläder i sjunde:D

Det var precis samma för mig... syntes knappt alls förräns det var dags i nionde och vissa märkte det inte ens då om jag hade jacka på

blev själv förvånad över att han ändå var så stor (4.5 kg)!
 
Sv: Hm, en liten undran!

Jag trodde inte det syntes så väl på mig som det gör.
När jag var i v.24 träffade jag en gammal kompis på stan, hon visste ingenting men frågade om et var som hon trodde.
Jag hade ändå vinterjacka på mig.
Så det visst rätt bra ändå...
 
Sv: Hm, en liten undran!

Vecka 16 syntes det med kläder på, nu är jag i v 17 och det syns definitivt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
738
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 272
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Finns det i dammodell? Själv börjar jag känna mig rätt uppgiven. Har testat mig igenom jackor på HM, Lindex, KappAhl, Åhlens Bikbok och...
Svar
12
· Visningar
813
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp