Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De odlade är annars verkligen helt ok. Och har då fördelen att vara både lättåtkomliga och ha lång skördetid.Puttar upp min gamla tråd med en fråga.
Ungefär när bör man åka uppåt om man vill plocka åkerbär?
Både jag och ena dottern är timanställda över sommaren och behöver veta vilken vecka vi ska undvika att boka in oss på jobb...
De odlade är annars verkligen helt ok. Och har då fördelen att vara både lättåtkomliga och ha lång skördetid.
Jag har alltså ätit både och. Och precis som det är skillnad på vilda och tama hallon är det skillnad mellan vilda och tama åkerbär.Odlade åkerbär är inte samma sak. Det ska vara äkta vara...
Hur lång tid tar det från att de blommar tills det finns mogna bär?Rubus Arcticus på gång
Visa bifogad fil 71011
Vet du om de tama var allåkerbär eller åkerbär? Jag planterade allåkerbär ifjol och blev definitivt besviken på hur olikt åkerbär det smakade. Mycket tamare. Så i år köpte jag ett par åkerbärsplantor som jag hittade och är mycket nyfiken på hur pass nära de vilda som de hamnar i smak. Återstår att se!Jag har alltså ätit både och. Och precis som det är skillnad på vilda och tama hallon är det skillnad mellan vilda och tama åkerbär.
Utöver det faktum att de tama åkerbären inte trivs hos mig, det är för torrt här. Jag har provat.
Hur lång tid tar det från att de blommar tills det finns mogna bär?
Jo jag har också sett de fina blommorna.Rubus Arcticus på gång
Visa bifogad fil 71011
Jag är ganska säker på att det var allåkerbär.Vet du om de tama var allåkerbär eller åkerbär?
Då lever hoppet för mina köpta åkerbär. Tack!Jag är ganska säker på att det var allåkerbär.
(men de köptes förmodligen av min mamma, som är bortgången sedan 9 år, så 100 är jag inte...)
Brukar vara mogna i slutet på juli och finnas en bit in i augusti.Hur lång tid tar det från att de blommar tills det finns mogna bär?