_Skifting_
Trådstartare
Hej hej.. har byggt ut min sadelkammare till det dubbla!! 
Och behöver hjälp med att inreda det hela...
Jag ska förklara vad ritningen betyder..
nr 1 är den delen som fanns från början, del 2 är den nybyggda.
De röda sträcken är dörrar och de gröna är fönster. Den oranga biten i del nr 1 är en betong "klack", alltså en upphöjning på ca 8cm. denna kommer att vara kvar..
Rummen är ca 3,5x3,5m vardera. ca 2,20 i taket. "Klacken" är 50djup och 8cm hög.
I den första delen ska det vara förvaring, Täcken, lindor, mm.. 7 hästar i stallet. Vars en förvaringsplats.
i del 2 ska det vara läder då denna kommer att bli uppvärmd.
Det som jag bestämt ska hänga på varje "rad" är:
- en (gärna två) sadelhängare.
- hjälmhängare
- tränshängare.
Något som hade varit bra är om man lämnar en vägg fri i nåot av rummen till att kunna sätta upp plattor med krokar på (tex. 5st på varje) till varje häst att hänga grimmor, extra träns, longerlinor osv på...
nåå.. vad har ni för ideer??
Alla tips är välkommna...
Länken:

Och behöver hjälp med att inreda det hela...
Jag ska förklara vad ritningen betyder..
nr 1 är den delen som fanns från början, del 2 är den nybyggda.
De röda sträcken är dörrar och de gröna är fönster. Den oranga biten i del nr 1 är en betong "klack", alltså en upphöjning på ca 8cm. denna kommer att vara kvar..
Rummen är ca 3,5x3,5m vardera. ca 2,20 i taket. "Klacken" är 50djup och 8cm hög.
I den första delen ska det vara förvaring, Täcken, lindor, mm.. 7 hästar i stallet. Vars en förvaringsplats.
i del 2 ska det vara läder då denna kommer att bli uppvärmd.
Det som jag bestämt ska hänga på varje "rad" är:
- en (gärna två) sadelhängare.
- hjälmhängare
- tränshängare.
Något som hade varit bra är om man lämnar en vägg fri i nåot av rummen till att kunna sätta upp plattor med krokar på (tex. 5st på varje) till varje häst att hänga grimmor, extra träns, longerlinor osv på...
nåå.. vad har ni för ideer??
Alla tips är välkommna...
Länken:

Senast ändrad: