Puttar denna.
Jag var på återbesök i september och lämnade blodprov samt EKG. Blev senare uppringd av sköterskan som tog bort ena medicinen som gett mig torrhosta samtidigt som hon ökade på den andra lite som kompensation. Vi hade bara pratat om att byta ut den som gav mig torrhosta mot en annan, men hon menade att läkaren hade tittat på mina provsvar och "varit nöjd" och därför tog bort torrhoste-medicinen helt och hållet.
Var hos läkare förra veckan som bara lyssnade på hjärta och lungor och var nöjd så. Han frågade om jag känt några symptom, som bröstsmärtor eller smärta i vänsterarmen, och mitt instinktiva svar var nej. Vi pratade också en del om min ångest och hur jag förmodligen inbillar mig symptom, eftersom jag har problem med muskelsmärtor just vid vänster skulderblad (
). Varje gång det hugger till stelnar jag till i 0,2 sekunder innan jag har kunnat övertyga mig själv om att det inte är hjärtat, vilket är extremt psykiskt påfrestande. Jag blev lite lugnare efter vårt samtal, men nu har jag fått kallelse till arbetsprov nästa vecka och drabbas av en jävla ångest. Hur vet de att jag är så pass bra för det? Jag bannar också mig själv som glömde säga till att jag flera dagar i rad fått dubbelslag, något som hände ofta innan behandling sattes in. Borde jag ringa och berätta det?
Nu sitter jag dessutom och "letar" efter de symptom som läkaren frågade efter, vilket driver mig till vansinne. Givetvis känner jag en liten brännande känsla just nu, men jag kan inte avgöra om det är sviterna efter måndagens naprapat-besök, eller magen (som jag också har bekymmer med). Eller hjärtat. Jag bara vet inte.