Hjärtklappning vid vila

Sv: Hjärtklappning vid vila

Men om jag säger att dina episoder är stressrelaterade fysiska reaktioner, och alltså använder den terminologi du själv känner dig bekväm med, kan vi då enas om att det är sådana du förmodligen har? Eftersom läkarna inte hittar någon fysisk orsak till dem?

Jag har ju själv varit mycket tydlig när jag skrivit att jag är övertygad om att den hjärtklappning jag får i samband med stressiga perioder är direkt relaterat till stress.

Dock är jag tämligen säker på att det jag känner inte är en panikångestattack, ( och tror inte heller att någon läkare skulle diagnotisera det som det)

Jag tycker det låter mycket märkligt att den läkare du pratat om menar på att alla fysiska reaktioner orsakade av stress skulle benämnas panikångest.

Jag har heller aldrig sökt, eller känt behov av att söka läkare för den här hjärtklappningen eftersom jag själv är övertygad ( haft koll på sköldkörteln, bra värden )om att det därför inte finns någon fysisk orsak till det.
Jag har dock både vänner och familj som drabbats av panikångest så jag har diskuterat det med dem och deras läkare.

Med det känner jag att jag för egen del har diskuterat färdigt ämnet.

Till Ts : Jag tycker inte heller att det låter som om du har panikångestattackar snarare att du antingen liksom jag får hjärtklappning i vila då du är stressad, alt att som vissa skriver här att gravideten påverkar blodomloppet.

Dock undrar jag av ren nyfikenhet då, borde det inte påverka kroppen lika mycket, eller mer då när man anstränger sig och är fysisk?

Senast ändrad:
Sv: Hjärtklappning vid vila

Jag hade också mycket hjärtklappning, mest runt vecka 25-35. Det berodde enligt min BM på mitt låga järnvärde + ökad blodmängd. Hjärtklappning och andfåddhet när jag satt eller låg ner var symtomen.

Har också hört att det kan bero på att bebisen trycker på aorta när man ligger, då är det bättre att ligga på sidan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka