Hjärtinfarkt?

Sv: Hjärtinfarkt?

Jag undrar om han verkligen tolkade det läkaren sa om infarkt rätt. Det låter inte rimligt att läkaren ska ha skickat med honom blodförtunnande och spray ifall hen verkligen misstänkte infarkt. Det är ju inget man själv medicinerar mot hemma:confused:

Min pappa har haft två hjärtinfarkter. I båda fallen har man upptäckt svårtolkade förändringar på EKG och hållit honom kvar över natten för observation - och i båda fallen kom infarkterna sedan under natten.

Uppenbarligen är det livsfarligt att vistas på sjukhus för observation - risken för hjärtinfarkt verkar öka rejält! :cautious:
 
Sv: Hjärtinfarkt?

...fast LÅGT blodtryck och hjärtinfarkt tycker jag låter lite udda...men vad vet jag.

Jo, han lever imorgon!! Såklart han gör!!
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Är det vanligt att ekg visar fel?
Mitt EKG är synnerligen dysfunktionellt, lägg till extremt blodsockerfall och ett blodtryck som hamnar där det känner för så, joo då, visst kan det misstolkas. Nu vet jag ju vad det beror på och det är inget att göra nåt åt och hittills har jag överlevt. Jag har inte varit på nån hälsokontroll eller hos nån läkare sen olyckan för 25 år sen och det är pga. den som värdena blir lite som dom tycket. :)
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Hörde precis av honom. Han mår bra och är inte orolig.

Hoppas det var en dålig ekg-mätning bara.
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Om ett EKG visar såna konstigheter att läkaren vill ha honom på akuten istället så är det av vikt att ta det på allvar. Visst kan det visa fel, men man borde inte chansa. Han måste ha dödslängtan! Om så, så finns det trevligare sätt att dö på- jag säger som honung, en hjärtinfarkt kan gå fort, göra jävligt ont och man kan dö, även om man hamnar på sjukhus. Det är inget att sträva efter.

Min morfars föräldrar och syskon har alla dött av hjärtinfarkt (utom morfar som dog av "ålder" istället), flera av dem dog knall och fall utan förvarning. Fullt friska till fullt döda på kort tid.

Visst kan ett EKG visa fel, precis som andra undersökningar kan göra, samtidigt är det ju just det som kommer utredas på Akuten när han kommer dit. Kanske åker han hem sedan med beskedet att det inte verkar vara någon fara eller så får han en hjärtinfarkt senare.
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Skönt att din vän fortfarande verkar må bra!:)

Jag har råkat ut för att ett ekg har visat på infarkt, men själv mådde jag bra och ingen på akuten tillkallade någon läkare. Det visade sej att de hade kopplat ett par av sladdarna på fel ställe. Min läkare sa att det är ganska vanligt att just de sladdarna hamnar fel.

Kanske din vän råkade ut för samma sak?
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Skönt att din vän fortfarande verkar må bra!:)

Jag har råkat ut för att ett ekg har visat på infarkt, men själv mådde jag bra och ingen på akuten tillkallade någon läkare. Det visade sej att de hade kopplat ett par av sladdarna på fel ställe. Min läkare sa att det är ganska vanligt att just de sladdarna hamnar fel.

Kanske din vän råkade ut för samma sak?

Tack, jo, hoppas på det - att det var felkopplat och att han är frisk :)
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Helt tillförlitliga är ju inte vårdapparaterna, jag har förvisso inte varit med om att EKG visar fel - möjligtvis att de har fått göra om det för att vara på den säkra sidan.
Men det är ju jätteskönt att din vän mår bra, verkligen! :)

Däremot har jag varit med om att det inte hittat varken puls eller blodtryck (samtidigt) "men vi ser ju att du lever! :D "
Jag var ökänd på sjukhuset p.g.a. hopplösheten att hitta blodtryck och puls.
Minns en gång när jag var in och jag fick träffa en sköterska som jag aldrig (!!) träffat förut.
Hon skulle kolla puls/blodtryck och sådant.
Men så kikar det in en sköterska utifrån och säger "du får inte bli rädd om du inte får några värden på henne - för det brukar inte gå..." :rofl:
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Nu är han undersökt i några timmar, och hemsläppt pigg och frisk.
Skönt! :)
Har inga detaljer, men är glad över det här beskedet.
 
Sv: Hjärtinfarkt?

Japp, och med tanke på deras (hjärt)skavanker i släkten så är det säkert extra skönt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp