Hjärtat i halsgropen! Det händer så snabbt

Mirre

Trådstartare
vi har ett köksbord med iläggskivor på kortsidorna.
Isak satt i gåstolen och fick tag i ena skivan, den ramlade ner och var nån cm från att träffa honom i skallen:eek: Han fick min tallrik och sked (tack och lov så det inte vad kniv el gaffel) i knäet men stolen tog mesta smällen sas:eek:. Han blev bara rädd som tur var, inga skador. Men fy vad rädd jag blev, han tänka väldigt mycket på dem sekunderna. :cry::crazy:

Sv: Hjärtat i halsgropen! Det händer så snabbt

Alltid skönt när det inte händer något värre än så!

Man får en liten tankeställare, att det är dags att börja barnsäkra bostaden. Lösa bordsskivor är ingen höjdare när man har småbarn.

Oj oj. Fram med hammare och spik! Det är skitsvårt att alltid tänka före dem. Igår hittade jag en läskflaskekork - i Sams mun! :eek:

Skivorna är borta nu.
Phu läskigt var det:eek:

Det är defentivt dags att barnsäkra hemmet.
Undrar dock hur vi ska göra med kökslådorna, det är knoppar som handtag.
Visst finns det lås att köpa? Samma med skåpen.

Isak har fått tag i en kork till pantflaska och stoppat i mun en gång, såg det direkt dock och fick bort den.
Dem är så ruskigt snabba dem små rackarna.

Senast ändrad:

Jag har haft en fiffig lösning på lådlås, men jag hittar inte bilderna på det just nu...

jag har lagt barnvänliga saker i bottenlådorna i köket, sånt som han kan dra ut utan att skada sig. han har jättekul och jag städar ungefär 15 gånger om dagen. hade jag inte tyckt att han skulle få kolla i lådorna hade jag nog skruvat bort knopparna så länge.

Har hittat en ölburk i Lokes mun.... Den hade han tagit från där vi samlar vår pant.

Tack och lov var den ju självklart tom.

Nu är det alltid en hasp på köksdörren så att han inte kommer in där, men att katten gör det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka