D

Debben

Heeej:)
jag e en tjej på 14 år och äger en underbar Nordsvensk:D
Hon e 7 år och grundriden men hur gör man för att lära inn galoppen?
hur mycket ska man motionera en häst? och vad är en nordsnensk foderstat vad innnehåller den?

Sv: Hjälp!

Grattis till nordsvensken! Jag har själv en nordsvensk valack, och två kallblodstravarston.

Vad gäller foderstaten, och även motionen, tycker jag att du i första hand ska prata med hästens tidigare ägare. Det är svårt att ge råd på ett forum när man inte vet någonting om hästen, förutom att den är nordsvensk.
Två hästar som är av samma ras kan ha helt skilda behov.

Angående galoppen tycker jag att du ska ta hjälp av en tränare.

Lycka till!

Sv: Hjälp!

Det ovanstående skrivit låter bra.

Jag tycker absolut att du ska ta hjälp av en tränare till ridningen. Det är så lätt att lära in fel som sedan är svåra att lära om. Lycka till

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama