C

CoraO

HJÄLP!!! Det har just gått upp för mej att jag faktiskt ska tävla i klubbmästerskapen i hoppning nästa helg! Jag har ingen egen häst, så jag har valt en av ridskolans hästar, som redan många valt, och jag vet inte vad som händer om ja inte kan få en av hästarna ja valt :confused: dessutom är ja jätteskraj för jag har aldrig tävlat mer än småtävlingar förut och jag förstår inte hur man ska änmäla sej när man kmr dit elr nånting! Ska jag ha me mitt Grönt Kort?? När ska ja veta när ja ska rida fram? Hur vet jag när ja ska göra iordning hästen :crazy: jag vet ingenting! NÅN därute, hjälp mej :eek: :bow:
 
Sv: HjÄlp

Fråga din ridlärare!

Grönt kort brukar inte behövas.

När sekitariatet öppnar staranmälr du dig genom att säga ditt namn, hästens namn, klass och betala startavgift. Hur länge vill du rida fram? Fråga någon hur lång tid de tror att de kommer att ta, och planera efter det.
 
Sv: HjÄlp

Men om du har tävlat småtävlingar så borde du ju ha en aning om hur det går till iaf :)

Jag tycker också att du ska fråga din ridlärare, eller någon som har tävlat ridskolehäst förrut.
Det är lite lättare för de som är "hemma" på klubben än för oss som inte vet hur det går till på just din klubb..
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Sootie
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 537
Senast: Cambrie
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp