Fibusen

Trådstartare
Min hund har enligt mig markerat på något ben,alltså inte sett helt ren ut i gången,men ingen annan har sett det,och det är så pass lite att det knappt synns med blåtta ögat,har tittat och det har varit svårt att lokalisera i vilket ben det varit,gått igenom varenda tass och klo,inte hittat nått..

Tills i dag,då jag ser att på kanten på ena trampdynan på vänster fram så har trampdynan lossnat!:eek: Alltså det översta hårda lagret...

Jag såg att han gick konstigt på det aldeles nyss,att han satte benet under sig snett,som om han ville avlasta ena sidan av tassen,så jag satte mig under den skarpaste lampan,och på med glasögon och då såg jag detta... Är som en lillfingernagel ungefär som glipar. Såret ser rent ut,men inte helt torrt under fliken...

Hunden slickar mycket där.

Frågan är om jag ska göra rent,sen lägga biten rätt och sen på med linda,så det inte kommer in smuts,eller om jag bör åka till veterinären? Vad gör jag om biten lossnar,då går han ju på köttig hud bara! :cry:

Sv: Hjälp!

Jag skulle nog för det första se till att hunden inte kom åt att slicka. Och troligen skulle jag nog i alla fall ringa vetrinären och höra om de tyckte att jag borde komma inom och kolla.

Jag skulle tvätta rent så gott det går, se till att hunden inte kommer att åt att slicka, sätta tassbandage när hunden går ut och se till att hunden tar det lugnt.

Så länge det inte svullnar kraftigt, varar eller hunden har feber är det nog lugnt.

Trampdynsskador är inte så farliga som de ser ut, dessvärre läker de rätt långsamt tycker jag...

Har satt på nda nu,men det är ju en vanlig gasbinda,med en sån där häftgrej på... Vågar ju inte lämna han med den ifall han käkar upp häftsaken.... Ska in till djuraffären efter jobbet och se i fall dom har en självhäftande linda...

Han har ingen feber,och är inte allmänpåverkad,utan precis som vanligt..

Ska ringa till vetten och höra utifall dom kan få fasst biten,eller om dom tar bort den,men tycker inte att dom kan ta bort den heller,för då är det som sagt bara köttet han går på... Lilla pluppen..:cry:

Men tycker att det är konstigt att han har haltat i flera dagar,och jag inte sett något.. Idag såg man ju utan problem,så frågan är om det varit ett litet sår först som jag missat,och han har slickat upp det,isånnafall kan det ju ha blivit en massa skit i såret...

Ger dom antibiotika i förebyggande syffte?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Redfox
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 061
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 900
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka