I

Investigator1

Det börjar att dra ihop sig - vi är fit or fight snart för dotterna först-första tävling. När jag sedan tittade in på ryttarmeddelandet i närliggande klubb så fattade jag INGENTING
Okej. Kat A,B,C,D antar jag handlar om ponnykategorierna - men vad betyder siffrorna under varje kategori? Är det totalt antal anmälda i dagsläget eller? Vad betyder bedömning A. Förklara gärna för jag är helt NOB (nybörjare på tonåringsspråk) ;)

Tidsprogram och antal starter:

Lördag 26/5 kat A kat B kat C kat D Totalt

09.00 Klass 1 LD bed A 2 8 13 15 =38

Därefter Klass 2 LC A:0-Stilbed./A 0 9,1 6,1 15,2 =34

Klass 3 LC A:0-A:0/A 0 7 14 22,4 =47

Klass 4 LB A:0-A:0/A 0 2 9 8,2 =21 Tot = 140

Sv: hjälp

Klass 1 LD bed A, ungefär som clear round, de med minst fel blir förstaplacerade, det är oftast att alla felfria får rosett.

Siffrorna står för hur många anmälda i varje kategori det är som i klass 1 då: 2 a-ponnyer, 8 b-ponnyer, 13 c-ponnyer och 15 d-ponnyer, totalt då 38 starter.

I de klasserna där det står en siffra och sedan ett komma så betyder den siffran som står efter kommat hur många ungponnyer det finns, alltså hur många som startar avdelning B.

Sv: hjälp

Om du undrar vad avd A och B är så är avd B så är för unghästar.

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 450
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hjälp en förvirrad ponnymamma!!!! Jag förstår inte propen till dotterns första tävling. Så här står det: nr Avd Höjd...
Svar
3
· Visningar
1 196
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 587
Hoppning Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari. Nötte 90 hela våren med blandade resultat. 90cm CL (ute, stopp näst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 081
Senast: Nasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar