A

AnnebergBellman

Jag har en sexårig valack som har blivit riden i två år nu. Jag red själv in honom med hjälp av en kompis som utbildad sej till ridlärare på Strömsholm men som nu inte kan träna med oss längre p g a att hon flyttat till Stockholm. Jag skulle behöva lite tips om hur man lär en häst gå i rätt form. Vi har jobbat lite med det men har inte hunnit så långt (han har varit skadad, jordgetingbett på ryggen, så han har vilat i några månader och har satts igång nu). Jag behöver också lite bantningstips då han är en ponny som har ätit allt han kommit över nu i sommar =) Och tips på övningar är alltid välkomna!
 
Sv: Hjälp.

Hahaha ja det kan man säga att han fick...

Till TS: Detta forum är inte ett hjälpfourm i den bemärkelsen, det är ett forum där man kan som det står i forumbeskrivningen:

"Här kan du lämna synpunkter, fråga, svara, tipsa och hjälpa andra användare med sådant som har med Bukefalos.com att göra."
 
Sv: Hjälp.

Det kan vara svårt att veta när man är ny vart man skall skriva.

Din fråga hör kanske bäst hemma under något av hästforumen tex: Hästhantering eller Foder.

Be någon av moderatorena (se längst ner på sidan vem som är moderator och skicka ett PM) att flytta på din tråd.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Elo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 537
Senast: Cambrie
·
Träning Behöver tips på övningar för att få lite mer tryck och schwung i traven! Rider och utbildar en ridtravare som kommit en bra bit in i...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp