B

Bellson_

Jag har under en längre tid hört "knäppanden" i min ponnys bakben.. Det försvinner så fort han blir varm men det låter väldigt mycket när jag tar in han från hagen och när jag värmer upp. Min tränare sa att det inte var någon fara och att vissa hästar hade sådana leder men hon sa att jag kunde ge honom glucosamin. Jag tycker nu att det har blivit ännu mer knäppanden i benen :crazy: Han är en 6 årig d-ponny. Han har stora knölar på insidan av haserna så jag trodde att det var spatt först men hans förra ägare sa att han alltid har haft stora knölar och han är väldigt knölig av sig, både på knäna och kotorna.. Och om det hade varit spatt så borde han ju halta och vara stel i benen men det är han verkligen inte. Någon som vet vad det kan vara eller som har en likadan häst? Tacksam för alla svar :bow:
 
Sv: HjÄlp !!

brukar du inte knäcka dina händer??? det är ungefär samma sak med hästen... ;)
 
Sv: Hjälp !!

jo men det är inte samma sak. männisor "knäcker händerna" eller fingrarna, för att man gillar det kanske men jag tror knappast att han gillar att gå och knäppa med sina bakben :smirk:
 
Sv: HjÄlp !!

nä men när han är stel så blir det samma effekt eller vad man ska säga, du säger ju själv att när han blir varm så slutar det att "knäppa"...............
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 887
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp