Darina

Trådstartare
Hej.
hästen som vi fick hem i fredags har rätt så konstiga öron. han har som ihopväxta öron. dom är ihopväxta och krokiga. som bara hårt där uppe och så lutar dom innåt. Plus så "flagnar" han i pälsen också. Det ser ut som när man flagnar ungefär. Vet inte vad det är.
Man kanske inte ser så mycket av öronen, men lite iaf.
TaisonWille008.jpg

Sv: HjÄlp!

Ser dem. Tror det var någon annan i en annan tråd som svarade på detta någon gång. Är det en minishettis? Den tråden handlade just om minisar och det var enligt henne en genetiskt defekt. Om det är det just här har jag ingen aning om. Men det kan ju onekligen vara något sådant!

en häst som var på ridskolan förut hade också sånna öron!!

Har sett ett par hästar med såna öron, ett halvblod och en arab (om jag kommer ihåg rätt). Såg kul ut men hästarna var det inget fel på.

Har sett ett par hästar med såna öron (2 st på 30 år). Såg kul ut men hästarna var det inget fel på.

Plus så "flagnar" han i pälsen också

Det kan ju vara så att han fäller sin vinter päls :smirk:

Ang. öronen har du redan fått svar, ett genetiskt "fel"

Det är väl inget ovanligt med sådana öron :confused:
Det har jag på alla mina araber....Hör till! Raka öron är däremot inte så snyggt....enligt min mening....

Att Di häst falgnar i huden?! Fäller vinterpäls? Löss eller annan ohyra?
Rel. vanligt på shettisar som tar lång tid att fälla vinterpäls...

mvh
Carina på Cesam Arabians

Min häst har "flagnar" oxå OTRLIGT mkt på benen :confused: just nu, har det fällning att göra? när jag pillar och borstar bort kommer det bara mer och mer.. satt och funderade på om han hade något eksem :confused:

Skuggfaxe12 skrev:
Ser dem. Tror det var någon annan i en annan tråd som svarade på detta någon gång. Är det en minishettis? Den tråden handlade just om minisar och det var enligt henne en genetiskt defekt. Om det är det just här har jag ingen aning om. Men det kan ju onekligen vara något sådant!

Ja, det är en minishettis. Okej.
Har en till bild och som man ser lite bättre på?
Maj-05029.jpg

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 317
Senast: Zetly
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 891
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
782
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar