M

*Maria*

Har fått hem ett 12 årigt travarsto. hon har inte gjort så mycket i sommar och är (ursäkta mig) smällfet!!!! hur sjutton ska jag få henne att gå ner i vikt!!!!
(vi har redan fixat foderstat)
hjälp!

Sv: hjälp!

:confused: ut och rid med lååånga skrittpromenader, klättra, träna henne så blir hon snart lagom i hull.
Eller ska ni ha henne till att köra med? ut och kör.

Självklart ska hästen tränas om den ska gå ner i vikt.

Du ska vara glad att du har något att bygga av! Fläsket omvandlas snabbt till muskler vid regelbunden ridning, ska du se ;) Det man kan tänka på är att träna musklerna mest i början, inte konditionen så mycket utan mer gå i skogen och klättra i backar, lite dressyr i skritt osv.

Själv tycker jag min halvt smällfeta varmblodsvallack är jättefin :D bara det finns muskler där nånstans oxå.. Hellre det en en spinkig typ.

När hästen klarar av det så är galopp det som får bort hömagen å bygger bukmuskler så inte magen hänger ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 734
Senast: Roheryn
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar