C

coletessan

är det någon som vet om man får rida fram med gramaner på lokal dressyrtävling?

jätte tacksam för svar

Sv: HjÄlp

nej du får inte rida med några hjälp tyglar i dressyren tyvär :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

varför ska man åka iväg och tävla om man måste rida fram på hjälptyglar?

Det är väl jättebra att man inte får det? Om man inte rider bättre än att man tror att man får en häst att arbeta korrekt genom att dra ihop den med diverse attiraljer, har man verkligen inte på en tävling (eller hästrygg heller, för den delen) att göra.

Du har nog missat poängen med dressyr, det är inte att vissa att man kan konsten att dra in hästens huvud med en bit rep utan att man kan rida

Det är inte heller tillåtet att tömköra hästen på framridningen men longera är okej. Kanske inte hade med tråden att göra :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 277
Senast: Rikke
·
Hemmet Tacksam för snabba svar innan jag tar fram eldkastaren (som jag tyvärr inte har).
Svar
4
· Visningar
342
Senast: Yeah but
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 134
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka