eldione

Trådstartare
En katt, vit långhårig angorakatt, är som en stor fästingbomb med öronskabb.
Vad ska man göra!?
Har prövat Frontline och fästinghalsband men det fungerar inte. I öronen har även testats nåt starkt medel som veterinären skrivit ut, ingen verkan. Om det är andra katter som smittar, hur märker man vilken?! Katten som bor i samma hem har ingen synlig skapp iaf. Ska testas med Fronline i öronen men hur mycket ska man ta då?
Hjälp!

Man kan använda Frontline Spot on mot öronskabben, fungerar jättebra. 2 droppar i vardera öra för vuxen katt, vänta 3 veckor är öronskabben kvar så gör man om det igen.

Finns ett medel som heter Expot eller nåt liknande som är bra mot fästingar, säljes i hästaffärer har jag sett.

Behandla alla katter i hemmet mot skabb, det kan mycket väl vara någon som inte får problem som är smittbärare.

jag ser nu att det står lite slarvigt, jag menade att frontline skulle testas i öronen på den andra katten i hemmet. Men enligt ägarna så syns det inte minsta lilla på den andra katten. (det är altså inte min katt)

Finns ett medel som heter Expot eller nåt liknande som är bra mot fästingar, säljes i hästaffärer har jag sett.

Hjälp! Exspot är GIFTIGT för katt och ska ABSOLUT inte användas på katt! Exspot är godkänt för hund, och ska inte has på hund som katt gosar med ens, just för det är farligt för katt!

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 460
Senast: Kaching
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 913
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 316
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka