Feffeleff

Trådstartare
Hej! Jag har nyss inskaffat en 16 årig connemara valack. Han är ganska omusklad. Jag klättrade honom lite grann idag. Kan man hoppa lite gymnastik hoppning, te x studs imorgon då? Eller blir det för ansträngande för honom? Tacksam för svar!! :)
 
Sv: Hjälp!

Om han är omusklad så hade jag börjat med att se över foderstaten. Sett till att han får balanserat med energi/protein samt alla vitaminer och mineraler som behövs.
Är han omusklad över ryggen så hade jag väntat helt och hållet med att rida tills hästen blev rund över ryggen för att sadeln inte ska ligga illa.
Sen hade jag börjat med att enbart skritta en period. Skritt är överlägset bäst för att bygga muskler.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 671
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 117
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp