hjälp!!!!

manpila

Trådstartare
Min katt har fått en skada på hornhinnan. Det typ sitter något på ögat ,en bit från puppilen. Fläcken är inte alls stor,ca en millimeter. Så hur mycket kostar det att ta bort det hos veterinären?????
 
Sv: hjälp!!!!

Det är omöjligt att svara på vad det kan gå på utan att veta hur stort såret är.
Antingen räcker det med antibiotika eller så kan man behöva skrapa eller operera.

I vilket fall så måste du in med katten, det är väldigt smärtsamt med ögonskador och om det kommer in bakterier så kan det bli så illa att det går hål på ögat.

Är katten försäkrad?
 
Sv: hjälp!!!!

Min katt har fått en skada på hornhinnan. Det typ sitter något på ögat ,en bit från puppilen. Fläcken är inte alls stor,ca en millimeter. Så hur mycket kostar det att ta bort det hos veterinären?????

Du måste ringa veterinären att kolla då priser varierar kraftigt hos olika veterinären. Sen beror det på om det är ett föremål, sår lr förändring i ögat.
 
Sv: hjälp!!!!

Åk in med katten - låt veterinär undersöka den - fråga hur allvarlig skadan är - fråga vilka åtgärder som måste göras - fråga om det finns alternativ - fråga efter prisbild.

Jag tycker inte att man ska spekulera kring priser när det handlar om skador som kan vara/bli allvarliga. Om någon säger att det kan komma att kosta mycket pengar kan detta leda till att veterinärbesök uteblir eller försenas och skadan förvärras vilket garanterat ökar prislappen eller leder till avlivning. (Nu säger jag inte att just du är en person som skulle strunta i veterinärbesök pga vad du kan tänkas få för svar gällande pris, utan bara att det är riskabelt att diskutera pris i forum).

Jag tycker att du ska åka in, utan tvekan, när du sedan har följt det som jag skriver överst i inlägget kan du diskutera med din veterinär kring hur du ska göra.
 
Sv: hjälp!!!!

Skrapning har jag fått betala mellan 1500 och 2000 för. Men det var ju utan att nått satt där. Sen har du väl katten försäkrad, så försäkringen kommer ju ta en del.
 
Sv: hjälp!!!!

Jag ringde till vet och hon tyckte att jag skulle avvakta och se om det försvinner av sig sj,då hon trodde det är en grummling,och jaa det är borta nu:D och han mår bra
 

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
624
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
458
Senast: Blyger
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2
Svar
39
· Visningar
1 603
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp