HjÄlp!!!!!:(:(:(

Felicia244

Trådstartare
min häst har två såriga knölar brevid juvret,det droppar genomskinlig sörja från näsan men hon är pigg och hon hostar när jag rider.
hon kom hem från sommarbetet i går och då hostade hon inte.
hon är en shettis och går med ett russ och dom bråkar inte
och det gjorde inte dom hon gick med på sommarbete heller.:confused:

Sv: HjÄlp!!!!!:(:(:(

min häst har två såriga knölar brevid juvret(känns väl som att insektsbett är troligt, hur stora knölar? hur känns de, hårda/mjuka?),det droppar genomskinlig sörja från näsan(sörja? genomskinligt utan färg känns väl normalt i mindre mängder, har det aldrig hänt förut? ) men hon är pigg och hon hostar när jag rider(så hon har bara hostat idag? när du red? en eller flera gånger?).
hon kom hem från sommarbetet i går och då hostade hon inte.
hon är en shettis och går med ett russ och dom bråkar inte
och det gjorde inte dom hon gick med på sommarbete heller.:confused:

Vad är frågan? Om du är ororlig för din häst är det alltid bäst att ringa veterinären och fråga vad de tror i första hand.

Vad är frågan? Om du är ororlig för din häst är det alltid bäst att ringa veterinären och fråga vad de tror i första hand.

vihar hon sa att vi skulle avvakta annars operera bort dom men nu har det kommit en till och det är JÄTTE svullet kan nog lägga in en bild!

Du kan nog strunta i bilden, vi kan inte göra något här som det låter. Se till att en veterinär kommer ut och tittar på det omgående, om det är så svullet.

kan du ge tips vad man kan göra jag har haft blåspray på dom(det är öppna sår mitt i)och jag har haft tjära i och två andra salver som jag inte kommer på namnet till och jag tänkte ha ett mag skyddande täcke men då veterinären avrådde mig så kan jag inte
vad tycker ni?

Att du ska tvätta med ljummet vatten och mild tvål, skölja noga, INTE ha på salvor och klet som inte veterinär ordinerat!

Och RING UT en veterinär NUUU.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 645
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
3 051
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka