S
susekl
Jag ska börja rida igen i höst, red när jag var ung från 7 till 18 och nu är jag 31. Har anmält mig till en ridskola som inte har ridhus, (islandshästar). Jag har ett problem och det är vad jag ska rida i. Ridbyxor går väl bra kanske första månaden men sen kan det ju både bli regnigt, blåsigt och kallt. Känner mig lite vilsen nu när jag inte ridit på så länge, räcker det med långkalsonger under ridbyxorna och tjocka sockar för att inte frysa ihjäl typ? Sen får jag ju givetvis ha olika jackor och vantar beroende på väder och vind.
Saken är ju den att jag ska bara rida en gång per vecka och jag har inte direkt obegränsat med pengar att lägga på ridkläder, så ge mig era bästa tips för hur man klär sig regniga dagar och kalla vinterdagar utan att det kostar skjortan. Jag har ridskor och ska köpa ett par ridbyxor men sen då? En bra ridväst som jag fick av en kompis har jag också, där går det ju bra att ha en lite tjockare tröja under så länge det inte regnar. Tacksam för alla förslag
Saken är ju den att jag ska bara rida en gång per vecka och jag har inte direkt obegränsat med pengar att lägga på ridkläder, så ge mig era bästa tips för hur man klär sig regniga dagar och kalla vinterdagar utan att det kostar skjortan. Jag har ridskor och ska köpa ett par ridbyxor men sen då? En bra ridväst som jag fick av en kompis har jag också, där går det ju bra att ha en lite tjockare tröja under så länge det inte regnar. Tacksam för alla förslag