Hjälp..Vårkänslor??!!

J

Jenkoo

jag har två innekatter. En hona (2år) en hane (snart 1 år) Min honkatt försökte jag omvandla till utekatt i min förra lägenhet men utan att lyckas.
När jag flyttade till en annan lägenhet för ett år sedan togs möjligheterna bort att komma ut. jag köpte en kattkompis till henne (min hankatt) och dom har funkat jättebra som innekatter fram till nu..
den senaste veckan har båda två blivit angelägna att smita ut i trappuppgången när man kommer hem till oss. kattpojken är kastrerad och har inte mycket till hankattsbeteende, men jag känner mig usel som inte vill släppa ut dom.
det finns mycket katter utanför som säkert är sugna på att klösa upp dom båda två, plus att det är rätt många trappuppgångar där omkring så att släppa ut dom nu är uteslutet.

men eftersom det inte vart ett problem någonsin förut så undrar jag om det är våren som kan ha satt fart på dom? Att det är det som lockar så mycket?
Dom är ofta ute på ballkongen tillsammans och leker och myser i solen..

Sv: Hjälp..Vårkänslor??!!

Våren gör ju endel. Min Yoga har pratat sig igenom hela februari, mina öron börjar vissna. Abbie, dottern, däremot har varit superlarvig. Hon fjantar efter mig som en svans, tittar och myser. Men hon ska inte gosa. Eller hon gosar på sitt sätt. Det hon gör är att luta sidan av rumpan mot nått, typ bordsben och sen står hon och trampar med bakbenen. Inte löpaktigt alltså, utan det ser ut som hon mjölktrampar med bakbenen. Aldrig sett nått liknande.

Sv: Hjälp..Vårkänslor??!!

Ja.. jag börjar bli övertygad om att våren gör sitt naturliga arbete. Han har vart lite lugnare idag. legat och rullat sig i solfläckarna på golvet. Blivit väldigt efterhängsen och pratar hela tiden.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Skulle behöva tips och råd för att göra det så bra som möjligt för våra två katter när vi ska flytta. Har idag två katter 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 856
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Katt Jag ska flytta till en lägenhet i ett hyfsat tätbebyggt område, men med skog och åker alldeles inpå knuten (ca 50 meter bort). Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag har en ganska liten uteplats intill min lägenhet, lite gräsmatta, någon rabatt och en altan. När jag precis flyttade hit och skulle...
Svar
6
· Visningar
4 040
Senast: ponilover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix