HJÄLP!! Varför jamar min birma hela tiden?

W

wannehavefun

Hon jamar/gnäller, och då klappar jag henne då gör hon samma sak. Gör jag inget fortsätter hon. hon gillar mig och är jätte mysig opxå, så det är inte så att hon inte trivs, men håller på såhär några gånger om dagen.

På natten går hon runt och gör samma sak ett par gånger.. jag fattar inte varför, ibland går hon ifrån sovrummet och gör samma i hallen eller köket. Hon har obegränsat med mat och vatten osv som hon gillar..

Jag vill inte sälja henne pga detta , men måste sova! Nu har jag öronproppar men jag hör henne hela tiden.. Ibland är hon helt underbar och bara ligger och spinner och e tys hela natten.. Vad är detta?

Min älskade katt..vill så gärna ha kvar henne!

Sv: HJÄLP!! Varför jamar min birma hela tiden?

Hon kanske löper, hur gammal är hon och är hon kastrerad? Hon känner sig kanske ensam, har hon någon kattkompis?

Hon är bara ett år, och hon löper inte. Det har jag verkligen kollat.

Hon har ingen kattkompis för att jag köpte henne från ett ställe med många katter och där tyckte hon det var jobbigt med alla katterna.

Men jag är bara borta 5 timmar om dagen och jobbar sedan hemifrån, och hon är med mig hela tiden då, men även då när hon sitter i knät/ vid datorn/ myser jamar hon ändå,

Vet inte om det ens betyder något, men kan man få henne att stoppa med det..?

Min ena katt gjorde så också... och hon va könsmogen då och inte steriliserad.

lösningen var att sterilisera henne

Men jag ska ta en kull nämligen när hon har löpt några gånger..

kanske dags för P-piller...?

Men då är det väl bara att stå ut? Har man en okastrerad hona får man ju vara beredd på att de skriker... Eller ge p-piller

då får du nog stå ut... eller kanske ge ppiller ja..
lär ju vara därför hon skriker iallafall..

Hur har du kollat att hon verkligen inte löper? Honor kan bete sig väldigt olika under sina löpperioder. Ska du ta en kull på henne så sätt henne på p-piller ett tag, om du inte kan para henne nu (vid 1 år är det ok att para dom flesta katter, om dom inte är väldigt små), annars kastrera henne så ska du se att problemet är löst.

Åh va skönt, tack för hjälpen!!! Hon kanske däljer det väl! ser inget blod, men det borde vara hennes första period isf.. Men hon jamar inte på "det sättet " upp med svansen och vilja para sig, men hon kanske bara har pms... :-)

Vart köper man p -piller?

Katter blöder inte när dom löper. P-piller får du utskrivet hos din veterinär. Ska du ta en kull så skulle jag föreslå att du läser på lite mer om katter och kattuppfödning först.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 778
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
616
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross