Hjälp vad är detta?

mariaandreen

Trådstartare
Hejsan! Idag märkte jag att min häst har fått något på bakbenet, tvättade av för att se om det försvann osv. Hon är inte svullen eller varm och karlederna är fina... det är som små svarta prickar som trillar bort om man gnuggar lite men då hänger all päls med också. Vad kan detta vara? Skulle kunna lägga ut en bild men vet inte hur man gör ...

Hejsan! Idag märkte jag att min häst har fått något på bakbenet, tvättade av för att se om det försvann osv. Hon är inte svullen eller varm och karlederna är fina... det är som små svarta prickar som trillar bort om man gnuggar lite men då hänger all päls med också. Vad kan detta vara? Skulle kunna lägga ut en bild men vet inte hur man gör ...
Rasp?
Svamp?
Fotskabb?
Gammal smuts?

Verkar det klia?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: The Beast
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: Fazeem
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka