Hjälp vad är detta?

mariaandreen

Trådstartare
Hejsan! Idag märkte jag att min häst har fått något på bakbenet, tvättade av för att se om det försvann osv. Hon är inte svullen eller varm och karlederna är fina... det är som små svarta prickar som trillar bort om man gnuggar lite men då hänger all päls med också. Vad kan detta vara? Skulle kunna lägga ut en bild men vet inte hur man gör ...

Hejsan! Idag märkte jag att min häst har fått något på bakbenet, tvättade av för att se om det försvann osv. Hon är inte svullen eller varm och karlederna är fina... det är som små svarta prickar som trillar bort om man gnuggar lite men då hänger all päls med också. Vad kan detta vara? Skulle kunna lägga ut en bild men vet inte hur man gör ...
Rasp?
Svamp?
Fotskabb?
Gammal smuts?

Verkar det klia?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: The Beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka