Hjälp! Tyda analysen?!

P

popeye

Fick anaysen på hö't och ensilaget idag, hästarna får 50/50, totalt 10kg per dag. Jag var tvungen att fota an analysen, då den hade satts upp i stallet. Försökte skriva ner den i datorn men fick inte till det så jag gav upp. Hoppas alla siffror går att se
Bilderna ligger under albumet "analys"
Vore väldigt tacksam för minsta tips/råd. Hur är kvalitén, nåt man ska tänka på? Proteinmängd? Länken

Vad jag förstår så är det 3 olika höanalyser på samma lapp. En verkade vara inringad (den översta). Är det den som gäller? I såfall så är kvoten ganska låg (4,5), du behöver alltså ett proteintillskott.

Silaget verkar bättre (5,14) men det väger inte upp proteinet i höet. Det var svårt att se siffrorna på silaget. Stod det 6,9 MJ och 35 protein? Är siffrorna per kg TS eller per kg Foder?

Skriv gärna ned vad din häst äter idag (i kg) och vad den väger.

mvh Jessica

Han väger ca 460 kg, äter5 hg hö och 5 hg ensilage, 2kg havre och lite chevinal. Rids varje dag i veckan.
angående ts, ska försöka få reda på det idag!
Tack ändå

Liknande trådar

J
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva lite foderråd. Min häst är 18 år, halvblod/travare, 178 cm i mankhöjd. Han rids 5-6 dagar i veckan ca 50-60 min...
2
Svar
20
· Visningar
13 075
Senast: Leroy Udsen
·
M
Ekonomi & Juridik Jag är lite i valet och kvalet och väljer att skriva under skyddat alias för att inte göra någon upprörd. Min häst står sedan...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: svampbobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.