F
Fransas
Behöver tips, ideer, ja vad som helst gällande ett 13-årigt varmblodigt sto.
Vi tog över henne för ca 3 veckor sedan och när jag kom ner ville jag bara ta hem henne.
Hon var mager, overkad och i allmänt dåligt skick.
Hon har ätit upp sig och är underbar att hantera från marken.
Ridturerna är fruktansvärda Redan när man sätter på sadeln sträcker hon ut huvudet och börjar "hacka" tänder på nåt konstigt vis...
Lugn första 15 minuterna sen börjas det....Hon steppar, reser sig, svarar inte på tygeln, uppstressad...ja sig vad hon inte hittar på. Vänder sig något åt vänster och bara motarbetar allt.
"hackar" tänder även vid ridtur i omgångar. Hon är jättefin vid longering, svarar jättebra. Har känt igenom henne och letat "onda" ställen men hittar inget. Jag använder ett bettlöst träns då jag trodde allt berodde på detta efter första turen.
Kan det vara mentalt, är hon sönderstressad?
Hon blir även genomsvettig efter turerna..
Vad kan jag göra? Vad kan detta bero på? Vill så gärna få bukt med allt!
Tackar för alla tips jag kan få...
Vi tog över henne för ca 3 veckor sedan och när jag kom ner ville jag bara ta hem henne.
Hon var mager, overkad och i allmänt dåligt skick.
Hon har ätit upp sig och är underbar att hantera från marken.
Ridturerna är fruktansvärda Redan när man sätter på sadeln sträcker hon ut huvudet och börjar "hacka" tänder på nåt konstigt vis...
Lugn första 15 minuterna sen börjas det....Hon steppar, reser sig, svarar inte på tygeln, uppstressad...ja sig vad hon inte hittar på. Vänder sig något åt vänster och bara motarbetar allt.
"hackar" tänder även vid ridtur i omgångar. Hon är jättefin vid longering, svarar jättebra. Har känt igenom henne och letat "onda" ställen men hittar inget. Jag använder ett bettlöst träns då jag trodde allt berodde på detta efter första turen.
Kan det vara mentalt, är hon sönderstressad?
Hon blir även genomsvettig efter turerna..
Vad kan jag göra? Vad kan detta bero på? Vill så gärna få bukt med allt!
Tackar för alla tips jag kan få...