Hjälp till kontakt

ihli2

Trådstartare
Behöver få tag på någon form av samtalskontakt, men har inte ekonomi för något privat. Går hos BVC med mitt barn, men har inte kunnat hitta om de erbjuder sådant där. Vill helst inte blanda in BVC-sköterskan. Kan heller inte fråga henne då min man alltid är med och jag har svårt för att få möjlighet att ringa.
Jag kan inte skriva några detaljer då risken finns att min man kanske läser detta. (Obs! Ej misshandel så ingen tror det!)
Förslag på var jag kan få hjälp?

BVC har i normalfallet en psykolog knuten till sig. Du kan vända dig till växeln för kontakt men vanligast är att det är BVC-sköterskan som förmedlar kontakten med psykologen. Du kan också vända dig till vanliga vårdcentralen eller till barn och ungdomspsyk (BUP) för att få hjälp.

Tack för svar! Det blir för svårt med BVC-sköterskan. För många stenar som behöver vändas upp och jag är rädd om relationen med henne (trots lögnerna som finns).

Tack för svar! Det blir för svårt med BVC-sköterskan. För många stenar som behöver vändas upp och jag är rädd om relationen med henne (trots lögnerna som finns).

Fast så underligt är det väl inte? Att fråga om de har en psykolog eller kurator knuten till verksamheten, du skulle behöva byta komma i kontakt med denne i så fall. Om inte, vilken väg är rätt att gå?

Du behöver ju inte redovisa något för sköterskan, och det kan ju lika gärna gälla en bekant.

Du gör mig orolig! Misshandel är inte bara fysisk som att bli slagen utan även psykisk som tex att kontrollera någon annan, begränsa och eller hota. Varför kan du inte ringa?
Kan du mejla ? Kan hända att det finns en mejlkontakt till en psykolog knuten till VC? Kan du skriva eller pm:a vilken kommun du bor i, så kan jag hjälpa dig leta fram den. Tänk på att rensa cookies och sådant ifall du är begränsad i mejling. Skriver nu inte att det är så, utan bara ifall om att.
Har en syster som genomgått detta, så kanske därför jag reagerar så starkt på dina ordval.

Du gör mig orolig! Misshandel är inte bara fysisk som att bli slagen utan även psykisk som tex att kontrollera någon annan, begränsa och eller hota. Varför kan du inte ringa?
Kan du mejla ? Kan hända att det finns en mejlkontakt till en psykolog knuten till VC? Kan du skriva eller pm:a vilken kommun du bor i, så kan jag hjälpa dig leta fram den. Tänk på att rensa cookies och sådant ifall du är begränsad i mejling. Skriver nu inte att det är så, utan bara ifall om att.
Har en syster som genomgått detta, så kanske därför jag reagerar så starkt på dina ordval.
Jag har genomgått detta och reagerar som du på ordvalet

Vårdcentralen låter smidigast. Att jag inte själv tänkte på det? Får skylla på att jag har mossa i huvudet just nu..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 114
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka