Om mindre än två veckor reser jag till Kina! Jag råkar då ha två små nätta mellanlandningar på 13h i Berlin respektive 15h i Abu Dhabi. Jag flyger in till Berlin 8 på morgonen och nästa flyg går runt 9 på kvällen. Så frågan är hur kan jag bäst utnyttja mina timmar i Berlin ? jag läste att det verkar enkelt att åka kommunalt någonstans centralt. Frågan är bara var ska jag åka? Jag ser framför mig någon trevlig stadsdel med lite shopping, lite historiska byggnader och trevliga caféer att kunna sitta och läsa i. Något förslag?
En sidofråga, jag har även 15h i Abu Dhabi, flyger in 6 på morgonen och flyger ut 21.30. Min plan nu är att bara hänga på flygplatsen för jag vet inte hur bra det är att åka som ensam tjej någonstans där? Och hur enkelt det är att ta sig till och från flygplatsen. Jag är inte helt taggad på att åka taxi ensam. Öppen för förslag även där också alltså
Så shoot! Hur ska jag göra min 44h flygresa spännande!
En sidofråga, jag har även 15h i Abu Dhabi, flyger in 6 på morgonen och flyger ut 21.30. Min plan nu är att bara hänga på flygplatsen för jag vet inte hur bra det är att åka som ensam tjej någonstans där? Och hur enkelt det är att ta sig till och från flygplatsen. Jag är inte helt taggad på att åka taxi ensam. Öppen för förslag även där också alltså
Så shoot! Hur ska jag göra min 44h flygresa spännande!