Hjälp!! Switch pour on

malinsky

Trådstartare
Applicerade på shettisen, men det rann så inåt vassen..

Hur gör ni när ni häller på detta på era hästar? Det är ju ett JÄTTEHÅL som jag gjorde, trodde att det skulle finnas ngn pip av ngt slag i den!?

Sv: Hjälp!! Switch pour on

Du drar upp 10 ml i den speciella behållaren, då rinner det sakta. Öppna bara ena korken där, har du allt öppet?

Jag häller över i en 20 ml spruta utan kanyl då är det jätte lätt att spruta på en lagom tunn sträng.

Men den förpackningen jag köpte i år såg inte ut som jag minns att den gjorde förr. Nu fanns ingen ´pip och den var inte alls "häll vänlig" icoh för sig tycker jag ändå att det fungerar bättre att använda en spruta för applicering.

...försökte torka upp så mkt som möjligt på shettisen, det blev väldigt mkt överdoserat på honom :crazy:

Bör jag smörja med ngt för att förhindra att han får klåda eller ngt? jag har testat innan och han är inte överkänslig, men det blev mycket nu.. :o

Skrev en tråd med samma rubrik som dig tidigare ikväll här på hästvård.I den förpackningen jag köpte finns ju inte heller nån pip så jag har fått fundera hur jag ska göra.
Men här på Buke får man ju alltid svar:)

Skrev en tråd med samma rubrik som dig tidigare ikväll här på hästvård.I den förpackningen jag köpte finns ju inte heller nån pip så jag har fått fundera hur jag ska göra.
Men här på Buke får man ju alltid svar:)

Är det inte samma flaska med två korkar??

Jag häller över i en 20 ml spruta utan kanyl då är det jätte lätt att spruta på en lagom tunn sträng.

Så går jag också, jättesmidigt! Dessutom så har ju mina hästar (fjordingar) en praktisk markering på ryggen, så man vet var man ska dra strängen.. Är det swtich-markeringen tro?! :idea: :rofl:

Det är två korkar,men det är ju stort hål så man får hälla superförsiktigt el hälla över medlet i någon slags spruta el liknande.Hittade ingen spruta men jag gjorde hål i korken på en mindre PET flaska,hällde över medlet iden och det gick utmärkt att hälla en sträng utan att det rinner:)

Jag drar upp i sprutan med hjälp av en kanyl= inget kladd alls:idea: Jag brukar lämna skyddspapperet kvar på flaskan och sticka nålen igenom. /Lisis -som nyss hällt på hästarna switch

Jag har en uppdragningspruta som rymmer 10ml som jag då drar upp 4ggr (blir det då om man har stor häst). Blir superbra och enklet att applicera. Spiller inget.
Rekommenderar jag verkligen gör det är ju dyra droppar

Liknande trådar

Hästvård Vi har vi ett par tillfällen haft problem med hovskabb på vår ena ardenner. Vi har prövat det mesta i preparatväg och endast träffat på...
Svar
17
· Visningar
2 604
Senast: Pudlan
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 053
Senast: shia
·
Kropp & Själ Lång tråd men bönar om hjälp! Jag har ett problem som är väldigt jobbigt. Jag lider av extremt mycket prestationsångest, men problemet...
2
Svar
31
· Visningar
2 874
Senast: Pls
·
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält...
2
Svar
39
· Visningar
5 525
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10