hjälp, stor knöl på magen!

F

flummtokan

Idag upptäckte jag att min ponny hade en stor knöl under magen, ungefär mitt på fast lite mer bakåt och åt vänster. Den var större än en femkrona, men mindre än ett ägg. Det kändes inte som någon fettknöl och den var lite varmare. Tror inte det är ett insektsbett som blivit så stort, han har iaf aldrig reagerat på något bett innan. Vad tror ni det kan vara?

Tacksam för svar.

Sv: hjälp, stor knöl på magen!

Jag tror ändå insektsbett. De kan få allergisk reaktion. Håll koll och ring veterinär om han verkar medtagen. Du kan badda med alsolsprit eller arnika.

Sv: hjälp, stor knöl på magen!

okej tack! ska badda det. Han verkade inte speciellt brydd, men iofs är det svårt att säga för han är jämt trött och seg i stallet.

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 134
Senast: tott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023